gilera stalker motor går kasst nytt problem

Tja, nu efter vintern ville jag ha igång mopeden efter en insident hände så fick in en del sand i motorn. Gick igenom motorn och satte på en annan cylle som jag fick med när jag köpte den. Den startar och går men maxar 40 utan någe som helst strypningar. Så jag undrar vad ni tror den är iaf fin i cylindern inte en enda repa.
    Senast redigerat av Stalker-Sebbe den 2012-03-24 klockan 17:35. Anledning: nytt problem så jag bumpa

Reg.datum
    Jul 2011
    kanske kolvringarna som ee slut eller så haru missat nåt /strypningen i lufftburken

har ingen luftburk jag har ett fiddy skumm luftfilter med en liten trasa runt så det inte kommer in för mycket luft tills jag skaffat luftburk som jag lär göra för dom andra blir så skitiga och sånt

derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Den ska inte göra mer en ca 60 ostrypt... vill du att den ska gå fortare så får du byta cylinder osv

Edit: när du tar bort insugsplugg, avgasplugg eller pluggen i luftboxen etc så måste du byta upp dig i munstycke storlek, gör de så kommer den gå bättre och troligtvis öka i hastighet med ca5km/t
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

_Sjuans avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Låter som något munstyckes-relaterat. Vad har du för färg på stiftet?
    Mnf is back in blue, Sjuan too!

Citat Ursprungligen postat av _Sjuan Visa inlägg
    Låter som något munstyckes-relaterat. Vad har du för färg på stiftet?
    ja du just nu har jag inte till gång till mopeden eftersom den står uppe på landet uppe i skara för den inte e försäkrad än så jag får inte åka inne i stan alltså göteborg då

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in