1. #1

    Onykter gubbe köpte moppen - tjafs o problem

    Sålde moppen igår via telefon när jag inte va hemma dock va gubben inte nykter när han köpte den så det blev lite tjafs ändå dessutom körde han lastbil :X Tycker synd om sonen...
    Han la moppen ner så den surade igen och inte startade = han ville lämna tillbaka den.
    Han betalade för mycket = han vill ha pengar tillbaka... Han bjöd 3400kr och jag hade ute den för 4k som han betalade. Pappa va så ärlig att han ringde och sa det.
    Det va VÄLDIGT viktigt att han hämtade den igår när jag inte va hemma, han jobbade HELA tiden men ändå kunde han stå hela dagen idag och imorn och fixa med moppen Han har ringt typ 5 ggr idag och tjatat om att lämna tillbaka den sen helt plötsligt så skulle han bara hämta delarna han glömde.

    Jag är sjukt sur på gubben atm, han ringde typ 100ggr igår när jag va med några brudar fasten ja sa att han skulle hämta den imorn(gick ju inte för han skulle jobba för all framtid i princip). Sen idag skulle han lämna tillbaka den osvosv. Att han dessutom va berusad och körde lastbil med sin son är bara sjukt. Kan inte bestämma mig för om jag ska lämna tillbaka det han betalade för mycket(600kr) eller skita i han. Det va fan billigt som det va med alla nya delar o original delar, och att han skulle få den billigare va ju vid snabb och SMIDIG affär. Inget kvitto skrevs, pappa sa att gubben sa att jag skulle skicka ett kvitto till sonens mail som jag inte har...

    Vet inte riktigt va jag ska göra, är som sagt sjukt sur på gubben... Behöver veta va ni tycker o vad ni hade gjort.
    Senast redigerat av Yoohan den 2010-06-20 klockan 17:43.

  2. #2
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Ignorera han
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Ignorera han
    Säger samma sak, bara skit i han, han har ingen rätt att lämna tillbaka moppen.

  4. #4
    Sa direkt att han inte fick lämna tillbaka moppen så det tror jag inte han kommer försöka göra.. Är mest om jag ska lämna tillbaka pengarna jag funderar över?

  5. #5
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Sa direkt att han inte fick lämna tillbaka moppen så det tror jag inte han kommer försöka göra.. Är mest om jag ska lämna tillbaka pengarna jag funderar över?
    Om han betalt så kan han inte komma tillbaks efter och säga att han blev lurad
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Sa direkt att han inte fick lämna tillbaka moppen så det tror jag inte han kommer försöka göra.. Är mest om jag ska lämna tillbaka pengarna jag funderar över?
    Han ska inte ha några pengar, han får väl ha koll på hur mkt han betalar, dessutom skrevs inget kvitto så han har inget att säga till om.

  7. #7
    Haha gubben ringde o tjöta MASSOR! Han skulle komma imorn med några polare så "ska han nog få tillbaka lite pengar av mig" xD
    Ska be några polare komma hit så löser det sig nog sjukt korkad gubbe...

  8. #8

  9. #9
    Ring polisen och berätta alltihop.
    Ska han börja slåss om saken, så är det lika bra att sätta dig honom hårt.
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

  10. #10
    Tänker inte ringa polisen bara för han sa så över telefon... När han sa det frågade jag om han hotade mig. "ehm nej, ska ju bara prata" eller nått liknande fick jag som svar, då frågade jag varför han inte vågar komma själv haha!


    Edit: Fick tipset att jag skulle ringa 11414 och berätta allt(att han kommer imorn med sina polare), även att han körde rattfull.. Kan det va nått?
    Senast redigerat av Yoohan den 2010-06-20 klockan 21:57.

  11. #11

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Timmernabben, Mönsterås
    Inlägg
    45
    Beror ju på. Men om moppen är såld på "rätt" sätt, och inget juridiskt fel i försäljningen (lögn om moppens skick etc), så skulle jag ha ringt polisen och satt dit honom

  12. #12
    Polisen måste ta honom på bar gärning för att han skall bli straffad för rattfylleri. Att han velar är inget olagligt.

  13. #13
    Han kom hit idag med sin son och sonens kompis, han hade en helt annan attityd! Mycket trevlig men när jag frågade varför han inte tog med sig sina kompisar svarade han "Det va väll tur det hehe" Blev så jävla förbannad men sa bara lugnt "Haha! Vafan skulle ni gjort då?" Han blev sur som fan, mumlade något och åkte därifrån

    Tror inte han kommer höra av sig igen iaf Men vi har inte skrivit något kvitto... Jag har även kvar reservnyckeln och alla papper på moppen, kvitton från när den köptes ny, alla service tillfällen, manualer osv ^^

  14. #14

  15. #15

  16. stalker -02

  17. #17
    har ni inte skrivit kvitto eller nåt är den väl teoretiskt sett inte ens såld säg att den är din och åk och hämta den för att vara jävlig

  18. #18
    Hade du gett honom papper och reservnyckeln kanske han hade varit nöjd med affären, gör en gävla skillnad tycker jag om pappar och alla nycklar finns, han kanske inte tänkte på det när han köpte moppen specielt om han var lite tipsy, Och varför har inget kvitto mailats?

    Jag tycker det är du som är dum Yoohan

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av jepzter Visa inlägg
    har ni inte skrivit kvitto eller nåt är den väl teoretiskt sett inte ens såld säg att den är din och åk och hämta den för att vara jävlig
    uppvigling till brott faktist straffbart!

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av Daanne Visa inlägg
    najs!
    vadå najs? jävla gris tycker jag!

  21. #21
    Dude, tycker du ska tagga ner lite... Tråden är ändå 3 månader gammal

    Hur ska jag kunna maila ett kvitto till honom om jag inte har hans mail? Varför ska jag ens bry mig när han ringer och hotar mig?
    Är det någon som är korkad är det fan han! Han får fan skylla sig själv helt enkelt.
    Han har inte hört av efter detta ändå så tråden kan låsas.

  22. #22
    Errors avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Pargas, Finland
    Inlägg
    308
    Citat Ursprungligen postat av Hannes Visa inlägg
    vadå najs? jävla gris tycker jag!
    sonen till fyllot? Nemen du skulle ordna alla papper med han och ge han reservnyckel osv. Du ger int någo pengar till honom och han kan int ge scootern tillbaka och få pengarna.
    xtreme 93 på gamla forumet
    Aprilia RS 125:an http://www.moppenet.nu/threads/435-E...=3528#post3528

  23. #23
    Trög eller? Läs svaret ovanför.

  24. #24
    Citat Ursprungligen postat av Hannes Visa inlägg
    vadå najs? jävla gris tycker jag!
    Jag har min åsikt. Så du kallar mig gris för att jag skrev najs? Du är säkert son till gubbjäveln.

  25. #25
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Daanne Visa inlägg
    Jag har min åsikt. Så du kallar mig gris för att jag skrev najs? Du är säkert son till gubbjäveln.
    Ganska svårt när hannes nästan själv är en gubbe
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  26. #26
    nej jag kallade inte dig gris, ber om ursäkt om det blev otydligt, jag syftar snarare på att det är grisigt att sälja en moppe och behålla reserv nyckeln och alla papper

  27. #27
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Ganska svårt när hannes nästan själv är en gubbe
    oj det var hårt, men okej da, ingen som vet ett forum för oss som var med på c64 tiden och tyckte att atari stfm1040 var ballt?

  28. #28
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Ganska svårt när hannes nästan själv är en gubbe
    Hur ska jag veta hur gammal Hannes är?

  29. #29
    För övrigt väldigt omogna svar, i nästan hela tråden, men kul tråd som exempel på idioter
    /H

  30. #30
    Småglin ! Whina kan ni göra på lunarstorm. Låser här

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in