1. #1

    kåpor, drd och senda

    tjena, jag har en derbi drd evo 04:a går det att sätta på derbi senda kåpor på den för en av mina kåpor har pajjat och hittar inga drd kåpor?
    tack på förhand

  2. #2
    Errors avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Pargas, Finland
    Inlägg
    308
    du skall inte ha drd kåpor(inte de nya), om det är derbi black edition du menar så är det exakt samma kåpor som en derbi xtreme har
    xtreme 93 på gamla forumet
    Aprilia RS 125:an http://www.moppenet.nu/threads/435-E...=3528#post3528

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Error Visa inlägg
    du skall inte ha drd kåpor(inte de nya), om det är derbi black edition du menar så är det exakt samma kåpor som en derbi xtreme har
    om man läser lite noggrannare står det faktiskt att han äger en drd evo -04, det är inte samma kåpor som derbi extreme iallafall... eventuellt fungerar drd racing kåpor(sadeln är högre än vanliga senda på båda modellerna). Men jag är osäker, jag hittade inget på easyparts heller men du kan alltid försöka att laga och lacka dem.
    Citat Ursprungligen postat av Edde Visa inlägg
    "Nämen tjena gullet vad görs? inget själv? Jo själv ska jag köpa en 500 tvåtaktare och stegra utanför polishuset coolt va! Vill du ha min msn? "

  4. #4
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Vad jag ser är det samma ram som senda samt drd racing/limited. Om det är samma så krävs det kåpset inkl tanklock samt sadel från senda för att det ska gå. Ser ut som samma sadel som drd racing så det kan möjligen funka, men jag garanterar inget
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  5. #5
    Errors avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Pargas, Finland
    Inlägg
    308
    Citat Ursprungligen postat av izak3 Visa inlägg
    om man läser lite noggrannare står det faktiskt att han äger en drd evo -04, det är inte samma kåpor som derbi extreme iallafall... eventuellt fungerar drd racing kåpor(sadeln är högre än vanliga senda på båda modellerna). Men jag är osäker, jag hittade inget på easyparts heller men du kan alltid försöka att laga och lacka dem.
    finns ingen derbi "evo" modell från -04 dock tror jag att han menar en black edition för tror de kom -04 o de har xtreme kåpor
    xtreme 93 på gamla forumet
    Aprilia RS 125:an http://www.moppenet.nu/threads/435-E...=3528#post3528

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Error Visa inlägg
    finns ingen derbi "evo" modell från -04 dock tror jag att han menar en black edition för tror de kom -04 o de har xtreme kåpor
    Aa de e en black edition jag menar tack så mycket

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in