1. #1

    koplingsarmen sitter löstl, hjälp!

    halooj, min kopplings arm sitter helt löst och man kan dra den uppåt typ. och den tar inte heller. Vad ska jag göra? Måste man klyva motorn då eller? :/
    Senast redigerat av nilin36 den 2011-08-17 klockan 22:20.

  2. #2
    någon som kan?

  3. #3
    dragit åt den? asso armen som sitter fast i den pinnen som går ner i motorn menar du? sitter den fast på pinnen?

  4. #4

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av nilin36 Visa inlägg
    okej, har tagit bort den halvan förr när jag bytte kopplingfjädrar. men ska jag kolla typ där kickreglaget sitter eller vad det heter? kanske kan ha kommit åt nåt när jag satta på kicken?

    och simon, vilken fjäder?
    kopplingsarmen har inget med kickdrevet eller så att göra så nej de behöver du inte , fattar dock itne riktigt, armen som sitter fast på pinnen, är det den som är lös eller är det pinnen som går ner i motorn som är lös?

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Kaspuuur Visa inlägg
    dragit åt den? asso armen som sitter fast i den pinnen som går ner i motorn menar du? sitter den fast på pinnen?
    den sitter fast på pinnen

    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Sitter fjädern kvar?
    vilken fjäder menar du?

  7. #7
    såg fel när jag skrev det kaspuur xD

  8. #8

  9. #9
    det kan vara problemet då eftersom att man kan dra den upp och ner. Kollar på det imorgon. tackar

  10. #10
    Så är det på min kompis Rieju drac rr 05a också.. Man kan dra upp kåpplingsarmen men det är inget problem, men om man drar den för långt upp så får man inte ner den igen så länge man inte tar av kopplingswiren och drar kopplingsarmen lite tillbaka..
    Så testa att ta ur kopplingswiren och dra armen tillbaka lite och se om den går i igen Sen är det bara att sätta tillbaka wiren och då ska kopplingen funka igen Väldigt simpelt

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in