1. #1

    Köpråd Scooter

    Hejsan!

    -04 när jag hade åldern inne var det dags för moped. Beställde då en Yamaha Aerox, den levererades som modellår -05.

    Den var jag ner med i molekyler några gånger och körde midrace setup mestadels av tiden.

    Sen gick jag över till bil då jag fick körkort. Nu har jag börjat sakna aeroxen och bestämt mig för att skaffa moppe igen.

    Frågan är då, har något hänt innom moppevärden under dessa år?

    Har det kommit ut några nya modeller eller är det fortfarande minarelli lc alt piaggio motorn man ska satsa på?

    Har något hänt med aeroxen under åren eller är det skit samma vilken årsm man köper?


    EDIT:

    Kom på en till fråga,

    Är det fortfarande http://www.scooter-attack.com/ som gäller när man ska handla delar?


    MVH

  2. #2
    Rullstolsbarns avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    göteborg
    Inlägg
    259
    istort sett samam sak på alla aeroxar, lite skillnader men inget stort! nu kör alla på www.twostroke.se
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Vivacitys förra ägare har tydligen tryckt in ett Italienskt mynt i förgasaren, undra varför?
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    För han visste inte om att moppen var fransk

  3. #3
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Citat Ursprungligen postat av aeroxpojken Visa inlägg
    istort sett samam sak på alla aeroxar, lite skillnader men inget stort! nu kör alla på www.twostroke.se
    Tror nog att scooter-attack är billigare, dock så är väl frakten ganska dyr där..


  4. #4
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av will3 Visa inlägg
    Tror nog att scooter-attack är billigare, dock så är väl frakten ganska dyr där..
    Vart har du fått att frakten är dyr ifrån?
    Det är inte alls dyrt att beställa från utland inom europa.

  5. #5
    Frakten är inte mycket dyrare än Twostrokes. Svenska kronan står ju bra till för tillfället så passa på att beställa från utlandet, kan rekommendera: scooter-shoppen.dk

  6. #6
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Vart har du fått att frakten är dyr ifrån?
    Det är inte alls dyrt att beställa från utland inom europa.
    Jaja, har aldrig beställt från något annat land än Sverige och eftersom frakten brukar vara dyr från andra länder utanför Europa så tänkte jag väl att det kan vara så även i Europa.


  7. #7
    Då får jag tacka så mycket för svaren!
    Det blir en Aerox och jag kollar mer på skick än årsm.

    Sedan fortsätter jag att använda Scooter-attack då jag tycker den ev högre frakten motiveras då man får grejjerna ända fram till dörren



    MVH

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in