Ämne: Hjälp! NU!!!

moppe Hjälp! NU!!!

Hjälp! hur trimmar man en kymco agillity utan att behöva byta några delar? Tack för svar!

will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Citat Ursprungligen postat av GPRGeEkEn Visa inlägg
    Hjälp! hur trimmar man en kymco agillity utan att behöva byta några delar? Tack för svar!
    Svarva variatorhylsan(alt. köp en ostrypt för 140:- på twostroke). http://twostroke.se/product.asp?prod...1&attrib1=8820
    Stryp av CDIn (tror att du måste göra det om du vill komma upp i högre fart än 52km/h eftersom den gör så att mopeden inte kan varva mer om jag inte har helt fel..)
    Svetsa igen blindröret

hur fixar man det då? (A)

will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    hur fixar man det då? (A)
    Vilket av det?

will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    CDIn
    Har inte gjort det själv, men av vad jag läst så ska man kapa (eller något sånt) en grön sladd från CDIn och sedan jorda den.
    Någon som gjort det får förklara bättre haha

Reg.datum
    May 2011
    Haha att trimma är inte gratis :p

Citat Ursprungligen postat av RifatTV Visa inlägg
    Kan det visst vara.

Citat Ursprungligen postat av will3 Visa inlägg
    Har inte gjort det själv, men av vad jag läst så ska man kapa (eller något sånt) en grön sladd från CDIn och sedan jorda den.Någon som gjort det får förklara bättre haha
    Vet du var sladden sitter? (A)

will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Citat Ursprungligen postat av RifatTV Visa inlägg
    Säger 14-åringen utan moppe, han verkar ju kunna mycket!

Vet du var sladden sitter? (A)
    Min CDI är bredvid batteriet(tror jag iaf, haha. Kymco Super 9)

EDIT: strypa av cdi guide:

1. Leta upp cdi-boxen. Den finns till höger sida av ramen och hänger i en liten gummi upphöjning.
    2. När du har cdi-boxen framför dej ser du att det löper ut en massa kablar ifrån den. Du ska leta upp en
    mintgrön/ ljusgrön kabel. Du kommer se vilken det är då det bara finns en mintljus kabel.
    För att vara på den säkra sidan så att du vet att det är den rätta kabeln vi pratar om så ser du att den
    mintgröna kabeln inte löper ur kopplingshuset som de andra kablarna gör. Då vet du att det är den kabeln som ska klippas.
    3.Du ska klippa den mintgröna kabeln ungefär i mitten mellan kopplingshuset och cdi-boxen.
    4. Den delen som löper ur cdi-boxen ska du förlänga. Den biten av kabeln som löper ut ur kopplingsdosan ska du bara
    isolera väl med eltejp så att den inte går emot någon metall eller andra kablar.
    5. När du har förlängt kabeln ifrån cdi-boxen ska den kopplas till batteriets minuspol. Gör du inte detta kommer den
    fortfarande vara strypt.
    6. Har du gjort allt i ovanstående beskrivning så ska det bara vara att starta moppen.
    7. Ett tips är att lägga en strömbrytare imellan den förlängda kabeln. (den som kopplades till batteriet.) Då funkar
    denna som en Blackbox

fick det från TwoStrokeRider.

är det den svarta dosan? (A)

Ja det är det eller så köper du en Ostrypt Cdi. beställ från cykelkraft.se
    o sen kan du väl köpa trim rör!

Citat Ursprungligen postat av Walle Visa inlägg
    Ja det är det eller så köper du en Ostrypt Cdi. beställ från cykelkraft.seo sen kan du väl köpa trim rör!
    inte min moppe, han ville bara vet hur man trimma snabbt utan att behöva köpa massa men han har åkt nu så (A)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in