Sidan 11 av 63 Första ... 9101112132161 ... Sista
  1. #301
    larsamagnussons avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    961
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Köpt mig en 745 16v idag går riktigt fint
    bra val av bil,
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Jag får känslan av att du är jävligt kunnig jag har hört att Turbokit söker produktutvecklare du ska kanske söka dit?

  2. #302
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    bra val av bil,
    Jo de tycker jag Gick jävligt bra om man jämför med 115hk motorn

    Lite rost på den o fixa bara på de vanliga ställerna men duger som första bil

  3. #303
    larsamagnussons avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    961
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Jo de tycker jag Gick jävligt bra om man jämför med 115hk motorn

    Lite rost på den o fixa bara på de vanliga ställerna men duger som första bil
    yes! tänkte själv köpa en 16v nästa år och börja bygga på , dock 744 då
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Jag får känslan av att du är jävligt kunnig jag har hört att Turbokit söker produktutvecklare du ska kanske söka dit?

  4. #304
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yes! tänkte själv köpa en 16v nästa år och börja bygga på , dock 744 då
    Okej fint Jag trivs bättre med kombin o lite unikare då de flesta ändå kör på sedan, men iprincip samma bil så

    Vet du om det är sant att toppapackningen går på dessa motorer om man kör för hårt eller är det bara en skröna ?

  5. #305

  6. #306
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    det där är 14 tummarna
    Nä, de är 15". För de var jag som krängde av däcken å på dom stod de 15". Har läst runt lite och finns någon fälg som heter Virgo och dom är 15". Vet inte om "240 turbofälgarna" heter så egentligen.

    Hur som helst, finns både 14" å 15" av dom här fälgarna..

    eftersom de är fler än jag som har 15".
    Senast redigerat av JuppeN den 2011-11-23 klockan 17:23.
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  7. #307
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    740 tic/turbo vs 940 turbo? Någon som är insatt i dessa skönheter ?
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  8. #308
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    740 tic/turbo vs 940 turbo? Någon som är insatt i dessa skönheter ?
    Svårare att hitta en fin 740 turbo än 940 turbo, oftast är fian 940 turbos billigare än 740 tic dessutom. 940 känns mycket nyare.
    Annars är de typ samma skit, 940 LTT har ju FK motorn men 940 FTT har precis som 740 tic(från -88, men passa dig för dom tidiga med ET motorn på 182hk).

    Imo har 740 gött stuk på nått sätt men 940 är lite sportigare, men som sagt så känns 940 nyare och är något jag hade satsat på om jag skulle köpa sladdbil

  9. #309
    EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Strax norr om Ängelholm
    Inlägg
    1 987
    om du är osäker, prova ist? 5 hjulbultar, 19 hylsa. tar 1 min!

    740 tic/turbo vs 940 turbo? Någon som är insatt i dessa skönheter ?
    740 är ju klart fetare bakifrån än vad en 944 är. 940 sedan är ju tokfula!
    men som yoohan säger, 940 känns nyare, är bättre ljuddämpade, även om det i princip är samma bil, ska du ha kombi, kör på 945a, ska du ha sedan kör på 744, o sedan på med 940 front;D köp en 90a då dock! svårare o byta front på 89 å äldre.
    940s ltt motor är samma motor som nyare ft, alltså 95 o nyare, med oljekylda kolvar. bara annan wastegate som skiljer. dom första ft motorerna, alltså årsmod 89 till 92 (tror jag) hade lite klenare stakar, men laddar du inte över 1.5 bar är de inga problem.
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

  10. #310
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    om du är osäker, prova ist? 5 hjulbultar, 19 hylsa. tar 1 min!

    740 är ju klart fetare bakifrån än vad en 944 är. 940 sedan är ju tokfula!
    men som yoohan säger, 940 känns nyare, är bättre ljuddämpade, även om det i princip är samma bil, ska du ha kombi, kör på 945a, ska du ha sedan kör på 744, o sedan på med 940 front;D köp en 90a då dock! svårare o byta front på 89 å äldre.
    940s ltt motor är samma motor som nyare ft, alltså 95 o nyare, med oljekylda kolvar. bara annan wastegate som skiljer. dom första ft motorerna, alltså årsmod 89 till 92 (tror jag) hade lite klenare stakar, men laddar du inte över 1.5 bar är de inga problem.
    Allt står hos farsan min! Men tänkte ifall någon är 100% säker att de inte passar så kan jag ju försöka kränga iväg dom och hitta några andra vinterpuckar!.

    Men blir å prova nästa helg
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  11. #311
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Svårare att hitta en fin 740 turbo än 940 turbo, oftast är fian 940 turbos billigare än 740 tic dessutom. 940 känns mycket nyare.
    Annars är de typ samma skit, 940 LTT har ju FK motorn men 940 FTT har precis som 740 tic(från -88, men passa dig för dom tidiga med ET motorn på 182hk).

    Imo har 740 gött stuk på nått sätt men 940 är lite sportigare, men som sagt så känns 940 nyare och är något jag hade satsat på om jag skulle köpa sladdbil
    Okej då får det bli 900-serien! Tackar
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  12. #312
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Okej då får det bli 900-serien! Tackar
    Tobbe94 gillar det här!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  13. #313
    EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Strax norr om Ängelholm
    Inlägg
    1 987
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

  14. #314

  15. #315
    Citat Ursprungligen postat av Ville^ Visa inlägg
    Köpte en 745, 91:a för några dagar sedan. Jävlar vilken röra elsystemet är. Får inte höger baklampa att lysa, vilka färger är kablarna som ska in i den? Har jord, en grå och en två färgad kabel löst (minns inte färgen).

    Någon har bytt till styling baklampor (röda och vita).
    Har för mig det ska vara jord, sen grå till lyset och en gulsvart till bromsljuset, dock inte säker, längesen jag höll på med det, dra nya kablar från vänsterbakljuset annars! Eller så får du kolla med en multimeter när de kommer ström om man trycker på bromspedalen osv, inte så svårt o få ordning på det

  16. #316
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Ville^ Visa inlägg
    Köpte en 745, 91:a för några dagar sedan. Jävlar vilken röra elsystemet är. Får inte höger baklampa att lysa, vilka färger är kablarna som ska in i den? Har jord, en grå och en två färgad kabel löst (minns inte färgen).

    Någon har bytt till styling baklampor (röda och vita).

    Och bilen har två antenner, är det den vänstra som är original?
    Är det en GL som du har köpt?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  17. #317

  18. #318
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Får se om man tar ner 245an lite nästa år, kapade fjädrar duger nog bra.
    Och så tror jag 17" Titan blir ganska fint, 18 är för mkt tycker jag.
    18" R är till och med billigare(om du köper nya dvs)
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  19. #319

  20. #320

  21. #321
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Nej jag vill inte ha 18", plus att min moster har en uppsättning Titan ligger från deras gamla T5a, kan nog få dom lite billigare än vad dom brukar kosta.
    Okej Du får lägga upp bild(er) på din(a) bil(ar)!
    Citat Ursprungligen postat av Ville^ Visa inlägg
    Ja, automat dessutom. Motsvarigheten till vad jag skulle ha från början. 744 GLE -88 det vill säga. haha men jag är nöjd, automat är sjukt skön att köra, det trodde jag faktiskt inte.
    Automat är riktigt skönt, specielt när man kör långt eller kör i stan! Föredrar dock manuell själv. Hur tycker du GL-motorn är?
    Senast redigerat av Tobbe94 den 2011-11-24 klockan 23:37.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  22. #322

  23. #323
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Ville^ Visa inlägg
    B230F är bra IMO. Tillräkligt mycket vridmoment för att frakta runt klossen man sitter i. Helt ok acceleration upp till 130.
    Okej Är ju många forumiter som äger en modell av 7/900-serien nu!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  24. #324
    16ventilaren på 159hk går jävligt mycket bättre än 115hk kan jag ju säg iaf glad jag hittade en med lite ös i, men visst duger den andra motorn också, håller gör dem ju iaf

  25. #325

  26. #326

  27. #327
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    går ännu bättre om man stryper av dom
    Ofta dom är strypta? Vad är det för strypning ?

  28. #328
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Ofta dom är strypta? Vad är det för strypning ?
    Pluggat insug och strypning i avgas

  29. #329
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    200

    Får se om man slänger upp nån bild senare.
    Okej
    Är det någon mer än du som äger en 240/260 här på forumet?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  30. #330

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in