Sidan 25 av 63 Första ... 15232425262735 ... Sista
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av hankypanky Visa inlägg
    Faktiskt bra mkt bättre väghållning än de flesta tror. Bra viktfördelning med lådan bak samt de Dion axel som kombinerar både stel och delad axels egenskaper. Dessutomkan du ju skicka i vilken volvo-maskin som helst i dom,det sitter B19 standard för det mesta. Dom fanns faktiskt att få med variatorn ända till sista året! Måste ju vara sjukt ovanligt.... Men kult! En fin gubbkörd 360 med turborova skulle nog få de flesta att höja på ögonbrynen!
    Jo, det var tänkt att det skulle vara en liten bakhjulsdriven som förmodligen ska turbo konverteras så folk får nackspärr när man sticker ut ur en rondell.

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Jo, det var tänkt att det skulle vara en liten bakhjulsdriven som förmodligen ska turbo konverteras så folk får nackspärr när man sticker ut ur en rondell.
    Ska du göra det seriöst isf? Farsan har ägt tre stycken, det enda han hade problem med var rosten. Och så behövdes förstås lite k-sprit innan besiktningen men det är ju gamla bilar.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Ska du göra det seriöst isf? Farsan har ägt tre stycken, det enda han hade problem med var rosten. Och så behövdes förstås lite k-sprit innan besiktningen men det är ju gamla bilar.
    Nej, jag tänkte lägga turbon i baksätet och säga att jag har en turbo i bilen, näe men skämt åsido.
    Ska bli så seriöst som man kan göra det som student.

Nej, jag tänkte lägga turbon i baksätet och säga att jag har en turbo i bilen, näe men skämt åsido.
    Ska bli så seriöst som man kan göra det som student.
    Jaja, huvudsaken att man har kul... Behöver ju knappast vara något större problem att kasta i en turbosnurra.Men då ska du ju satsa på en GLE, som har sprut som standard.

ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av hankypanky Visa inlägg
    Jaja, huvudsaken att man har kul... Behöver ju knappast vara något större problem att kasta i en turbosnurra.Men då ska du ju satsa på en GLE, som har sprut som standard.
    Jaa, det underlättar en del om man hittar en insprutare från början.

EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    bland det snyggaste som finns då, vad hade du själv valt om du skulle valt en volvo?
    Någon som har någon erfarenhet av Volvo 360, då jag funderar på att införskaffa en sådan till sommaren.
    Uppskattar svar!
    små o lätta, dåligt med delar, rostar mkt har jag hört, bensinsnålare än 740 osv, lätt att göra motorbyte på dom, var en kille som slängde i b230ft och drog jämnt med en v70r
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

Ska ju rosta hela volvon, men fan så irriterande då bakluckan och listerna/plåten runt sidorutorna bak är i aluminium.. Blir å göra egna lister till de rutorna och en plåt till bakluckan..

Någon som vet hur man får lös handtaget till bakluckan? Har tagit lös "inredningen" på bakluckan men hittar inget vettigt.

Någon som har någon erfarenhet av Volvo 360, då jag funderar på att införskaffa en sådan till sommaren.
    Uppskattar svar!
    en polare hade en sån som vi körde sönder, bland dem fulaste bilarna jag sett men gick faktiskt rätt bra trots sina 110hk,men rostade som fan..räckte å sparka 1 gång på stötfångaren bak så ramla hela skiten av

här kommer en bild på den efter att vi "trimmat den" (trångt som fan i motorrummet så skiten fick inte plats)

ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av DT_kungen Visa inlägg
    en polare hade en sån som vi körde sönder, bland dem fulaste bilarna jag sett men gick faktiskt rätt bra trots sina 110hk,men rostade som fan..räckte å sparka 1 gång på stötfångaren bak så ramla hela skiten av

här kommer en bild på den efter att vi "trimmat den" (trångt som fan i motorrummet så skiten fick inte plats)

Haha!

Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    ska nog kolla på en 745 glt 16v till imon en 90a, som e gubbkörd. kostar 1k
    Fan bara o slå till direkt ju

EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Fan bara o slå till direkt ju
    grannen som äger den snål gammal bonne, så ska dit o hämta han

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    ska nog kolla på en 745 glt 16v till imon en 90a, som e gubbkörd. kostar 1k
    Bara å slå till!
    Fan vad nöjd jag är med 945an, har sladdat med den hela helgen, kommer nog aldrig att sälja den!
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Bara å slå till!
    Fan vad nöjd jag är med 945an, har sladdat med den hela helgen, kommer nog aldrig att sälja den!
    alltid lika roligt att sladda

på 1.26 va inte långt ifrån diket

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    min står fortfarande i garage, går som ett jävla skott nu dock, drivaxeln höll 4 min sen var det att tuta hemmåt spinner 1.2.3

fyfan vad jag är sugen på en 740 90a/760
    nån som har en fin o e sugen på 745 16v?
    De lät inte helt fel!

Citat Ursprungligen postat av vongyllis Visa inlägg
    alltid lika roligt att sladda

på 1.26 va inte långt ifrån diket

Göölt

Reg.datum
    Apr 2008

Baaaaap! Köpte rutgrill av ekan och flyttade över Chrome ramen från gamla grillen.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg

Baaaaap! Köpte rutgrill av ekan och flyttade över Chrome ramen från gamla grillen.
    Snyggt och lite unikare

Reg.datum
    Apr 2008
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Snyggt och lite unikare
    Såg så tråkig ut med svart ram.

Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    Såg så tråkig ut med svart ram.
    Ja de blev snyggare såhär

Inte lyckats komma ner under 1,3 liter milen i förbrukning med 16 pysarn ännu Ska ta bort extraljusen se om de blir nån skillnad

EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    usch fyfan för krom säger jag

Ja de blev snyggare såhär

Inte lyckats komma ner under 1,3 liter milen i förbrukning med 16 pysarn ännu Ska ta bort extraljusen se om de blir nån skillnad
    extrljus är en synd, och 1.3? inte såååå farligt min ligger väl på 1.2 typ det ör rätt standard på dom

Reg.datum
    Apr 2008

extrljus är en synd, och 1.3? inte såååå farligt min ligger väl på 1.2 typ det ör rätt standard på dom
    Du har också krom runt din grill ju Provade med helsvart men såg bättre ut med krom ramen, lär passa bättre när ja monterat all skit som ska på

Ja men dem satt på när jag köpte bilen, dem är inte inkopplade ändå så onödigt o ha dom Märker att de beror på körningen, tankande 100 spänn igår o sen har jag kört lugnt o gett fan i o åka brett, o när jag tankade fullt idag hade den gått på 1 liter exakt, så de e ja nöjd med

jag kör turbo igen, o när man kör det, går de åt mer än en liter i milen vill ja lova kul är det!
    nya 945an går riktigt bra faktiskt, lite för mkt gas så pang kommer laddet o rumpan bara sticker
    Haha ja de kan jag tänka mig Polaren har ju en 740 fulltryckare, i början gick den aldrig under 1,5 liter milen
    Va det en ftt du hade köpt ?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in