Sidan 40 av 63 Första ... 30383940414250 ... Sista
  1. #1171
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    jo precis. har inte tagit tummen ur arslet och sänkt den igen efter besiktning då det var så fruktansvärt trångt och jävligt, är ju så förbannat jobbigt att skruva ihop fjäderspännarn. nu har jag ju haft 40mm sänkningsfjädrar ibak under besiktning och kan inte annat än att hålla med dig, dom är mjuka, äckliga och syns fan inte ens att man har sänkt med såna på. nej fyfan, inte värt att pröjsa typ 1500-2000 spänn för sänkningsfjädrar som knappt sänker någonting. dom kapade ska på igen.
    Tog mig en timme o byta från bes fjädrar till kapade, enkelt när man har rätt verktyg
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    Man är inte cool föräns man skrapar motorbalk när vägen är lite ojämn;D
    Haha så sant, har en 3cm hög kant till garaget där tar de i balken

  2. #1172

  3. #1173
    Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
    You might surprise people, but you're still gay

  4. #1174
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    lossa hjulmuttrarna, hissa upp bilen fram, båda hjulen!
    lossa krängingshämmarna så är det mer lätthanterligt.
    ja brukar sedan spänna ihop fjädern, o vika ut fjäderbenet.

    tar väl en timme ungefär o kapa runt om, bak e ju skitenkelt!
    absolut, det är just det att det är så förbannade jobbigt att få ut fjäderbenet med org fjädrar fram... och ska jag ändå ner med fjäderbenen så kan jag lika gärna kasta på mina kapade fjädrar på en gång eller helt enkelt skita totalt i dem.
    men det som hindrar mig är att det är så jävla jobbigt att trycka ihop org fjädrarna och det är ju på fitthåret att man ens får ut fjäderbenet.. kanske underlättar om jag lossar skärmen
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    stiligt!

    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Tog mig en timme o byta från bes fjädrar till kapade, enkelt när man har rätt verktyg


    Haha så sant, har en 3cm hög kant till garaget där tar de i balken
    haha har fjäderspännare men inte kul att sitta och dra åt dem med skiftnyckel
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  5. #1175

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    absolut, det är just det att det är så förbannade jobbigt att få ut fjäderbenet med org fjädrar fram... och ska jag ändå ner med fjäderbenen så kan jag lika gärna kasta på mina kapade fjädrar på en gång eller helt enkelt skita totalt i dem.
    men det som hindrar mig är att det är så jävla jobbigt att trycka ihop org fjädrarna och det är ju på fitthåret att man ens får ut fjäderbenet.. kanske underlättar om jag lossar skärmen


    stiligt!


    haha har fjäderspännare men inte kul att sitta och dra åt dem med skiftnyckel
    Använd mutterknackaren till fjäderspännarna då.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  6. #1176
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    Använd mutterknackaren till fjäderspännarna då.
    haha får göra så, gjorde så när jag skulle på med fjädrarna före besiktning. synd att man är så jävla lat.
    jaja, jag tar en promenad ner till verkstan nu så får vi se vad det blir, tror det blir lackering idag!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  7. #1177
    Någon som ligger å ruvar på 4st BREDDADE plåtfälgar? 5/108 tum, 15-17"
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  8. #1178

  9. #1179
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    min släkting, har 15 tum tror dom va typ 8.5-9 tum breda

    Lust att slå honom/henne en signal å höra om pris?
    Senast redigerat av JuppeN den 2012-06-07 klockan 15:51.
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  10. #1180

  11. #1181
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    will do
    Gött

    Försök gärna å få tag i ett par bilder å, om dom nu är till salu
    Senast redigerat av JuppeN den 2012-06-07 klockan 20:28.
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  12. #1182

  13. #1183

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Drog i vita dioder i dimljusena häromdagen med H3 sockel. Blev najs.



    Synd att ljus är svårt att fota i mörker.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  14. #1184

  15. #1185
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    köpt husvagn nu så nu ska 740n få dra allt va den pallar!

    Ba upp med en bild på ekipaget sammankopplat sen då
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  16. #1186

  17. #1187
    Köpte en volvo 745 med b230e för någon månad sen och har haft detta irriterande problemet att den hoppar på låga varv och är svår startad när den är kall!

    Den hoppar tills du varvar lite över 2000 rpm och det gnisslar från motor, trodde först gnisslet berodde på remmen mellan servon ! men när jag sprutar startgas på första spridaren så slutar det gnissla men varv talet ändras inte ?

    den blir bara mer och mer svår startad kall men när den väll hoppar igång går den upp till ca 1300rpm i någon minut sen går den ner till ca 800-850 rpm.

    så va vi och besiktiga för någon vecka sen och kolla co halten idag och reagera på att den låg på 0,4
    är det inte väldigt lågt ?

    så undrar vad detta kan bro på ? ska slita upp spridarna imorgon och kolla packningarna men tycker den borde ha gått upp i varv om jag spruta startgas på dom ? :S

    När jag byta stift så va alla stift vita men det blev ljusare ju längre bak jag gick, borde dom inte ha samma färg ?

    Och fick med en hel påse med säkringar så undrar om någon bränsle pump går på en säkring ? det va exakt samma säkringar (blå) och ca 30 stycken, fanns inga andra med förutom dom 30 blåa säkringarna, så antar att den säkringen gick ofta !, och elsystemet är inte riktigt som det ska för när det är riktigt varmt ute så dör (blinkers, stereo, instrumentbelysning)

    Nytt: nya stift, luftfilter.

    sorry för långt inlägg !
    Är det något mer ni behöver veta så säg till ! tack på förhand / martin

  18. #1188
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    ska bara rikta draget på den hahah
    Inget lite värme å våld kan fixa
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  19. #1189
    Citat Ursprungligen postat av Bergan Visa inlägg
    Köpte en volvo 745 med b230e för någon månad sen och har haft detta irriterande problemet att den hoppar på låga varv och är svår startad när den är kall!

    Den hoppar tills du varvar lite över 2000 rpm och det gnisslar från motor, trodde först gnisslet berodde på remmen mellan servon ! men när jag sprutar startgas på första spridaren så slutar det gnissla men varv talet ändras inte ?

    den blir bara mer och mer svår startad kall men när den väll hoppar igång går den upp till ca 1300rpm i någon minut sen går den ner till ca 800-850 rpm.

    så va vi och besiktiga för någon vecka sen och kolla co halten idag och reagera på att den låg på 0,4
    är det inte väldigt lågt ?

    så undrar vad detta kan bro på ? ska slita upp spridarna imorgon och kolla packningarna men tycker den borde ha gått upp i varv om jag spruta startgas på dom ? :S

    När jag byta stift så va alla stift vita men det blev ljusare ju längre bak jag gick, borde dom inte ha samma färg ?

    Och fick med en hel påse med säkringar så undrar om någon bränsle pump går på en säkring ? det va exakt samma säkringar (blå) och ca 30 stycken, fanns inga andra med förutom dom 30 blåa säkringarna, så antar att den säkringen gick ofta !, och elsystemet är inte riktigt som det ska för när det är riktigt varmt ute så dör (blinkers, stereo, instrumentbelysning)

    Nytt: nya stift, luftfilter.

    sorry för långt inlägg !
    Är det något mer ni behöver veta så säg till ! tack på förhand / martin
    Låter skumt, kolla så kamremmen står rätt och häll i lite insprutningsrengöring. Börja med att byta olja o filter också...

    Skulle tro att det är något med insprutningen, har inte haft några problem med detta själv på någon bil så vet inte va det kan bero på.

  20. #1190
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Låter skumt, kolla så kamremmen står rätt och häll i lite insprutningsrengöring. Börja med att byta olja o filter också...

    Skulle tro att det är något med insprutningen, har inte haft några problem med detta själv på någon bil så vet inte va det kan bero på.
    Oj glömde nämna det men är ny olja och nytt filter !

    Skulle med tro att det är något med insprutet så ska se om jag hittar något läckage idag och kolla spridar packningarna !

    Får väll kolla att kamremmen står rätt, hoppas där är sträck på kamremmen bara blir så mycket lättare då

    Åter kommer ikväll !

  21. #1191
    Sorry för dubbel post men fick rätt på att den starta dåligt en tänd kabel va kass och en vaccum slang hade hoppat av. men den hoppar fortfarande upp till ca 2000 rpm :/

    Och när jag va ute och skruva så hitta jag en brytare som jag undrar vad den är till ?



    sorry för suddig bild !

  22. #1192
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Bergan Visa inlägg
    Sorry för dubbel post men fick rätt på att den starta dåligt en tänd kabel va kass och en vaccum slang hade hoppat av. men den hoppar fortfarande upp till ca 2000 rpm :/

    Och när jag va ute och skruva så hitta jag en brytare som jag undrar vad den är till ?



    sorry för suddig bild !
    kolla spridarslangar så dom inte läckt nånstans. köp hem nya o-ringar till spridarna och byt dem, ett vanligt fel att dem torkar och slutar täta som dom ska på just E-motorerna hos volvo. då ska du se att det blir bättre
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  23. #1193
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    kolla spridarslangar så dom inte läckt nånstans. köp hem nya o-ringar till spridarna och byt dem, ett vanligt fel att dem torkar och slutar täta som dom ska på just E-motorerna hos volvo. då ska du se att det blir bättre
    asså sprutar jag startgas på 1,2,4 spridarna så låter bilen helt annorlunda jämfört med vad den brukar göra så den måste ju dra in tjuvluft någon stans men iom att spridarna sitter så närma insuget så vet jag inte riktigt vilket som läcker för tog upp första spridaren igår och kolla och den packningen såg fin ut den va lite klämd på ett ställe men inte mer , och vet du något sätt att få upp spridaren från hållaren ? slet som F-N igår och fick inte upp den , så kolla bara packningen på hållaren !

  24. #1194
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Bergan Visa inlägg
    asså sprutar jag startgas på 1,2,4 spridarna så låter bilen helt annorlunda jämfört med vad den brukar göra så den måste ju dra in tjuvluft någon stans men iom att spridarna sitter så närma insuget så vet jag inte riktigt vilket som läcker för tog upp första spridaren igår och kolla och den packningen såg fin ut den va lite klämd på ett ställe men inte mer , och vet du något sätt att få upp spridaren från hållaren ? slet som F-N igår och fick inte upp den , så kolla bara packningen på hållaren !
    jag tror det är o-ringarna. har haft det felet flera gånger på just e-motorn med spridarna i toppen. det är bara att slita och försöka få ur dem, dom sitter som bara fan men det ska gå att få ur dem ur hållarna, det är 2st o-ringar per spridare och du ska byta alla
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  25. #1195
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    jag tror det är o-ringarna. har haft det felet flera gånger på just e-motorn med spridarna i toppen. det är bara att slita och försöka få ur dem, dom sitter som bara fan men det ska gå att få ur dem ur hållarna, det är 2st o-ringar per spridare och du ska byta alla
    okej tack ska försöka slita upp dom och byta va inne på volvo och kolla vad det kosta och det kosta bara 180 kr för en hel sats med 8 o ringar så blir väll att byta dom !

    åter kommer när detta är gjort !

  26. #1196
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Bergan Visa inlägg
    okej tack ska försöka slita upp dom och byta va inne på volvo och kolla vad det kosta och det kosta bara 180 kr för en hel sats med 8 o ringar så blir väll att byta dom !

    åter kommer när detta är gjort !
    gör så!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  27. #1197
    Inte alltid man ser om en o-ring är dålig

  28. #1198
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Inte alltid man ser om en o-ring är dålig
    nej det är sant, men man brukar märka när man ska ta loss dem att dem är stela och hårda och gärna vill gå av.
    tydligen vanligt just på e-motorerna att o-ringarna blir dåliga
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  29. #1199
    Snabb fråga då jag har suttit och sökt hel fkn dagen utan det svaret jag har sökt, det är såhär att jag köpte ett par 6,5 högtalare ihop om att det skulle gå att montera i dörren på min 745 vilket misslyckades så tänker sätta dom i bagaget istället och behöver då ett slutsteg som behöver ca 2*40w och har ett som är 2*100w så ställer ner det !

    Men undrar hur jag ska dra kablarna ?

    tycker det är sjukt onödigt att dra kablar hela vägen fram till batteriet och ha en kabel som är hur gigantiskt som helst -.-

    så vill dra en kort enkel till baklampan och går det ? det är ju inte dom stora mängderna jag ska ta ut, koppa slutsteget på batteriladdaren och som mest tog jag ca 10-12amp

    ska jag koppla + och rem på baklampan och sen jord till chassit då ?

  30. #1200
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Vad på ett ungefär går lackering av 19"s fälgar på? Är intresserad av en uppsättning 19" R, men dock så är det vita och borde väll bli redigt skitiga direkt då?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in