Sidan 6 av 63 Första ... 456781656 ... Sista
  1. #151
    Citat Ursprungligen postat av Neos94 Visa inlägg
    940:in har snyggare front enligt mig dock så är väll 740 turbosarna vassare om jag inte har fel?

    Angående T5 så finns det folk som rakställer motorer från 850 med t5
    Det är bara 740 med ET motorn som har lite mer häst, det va typ mellan -86 och tidiga -88or som den motorn sitter i. 740 tic mellan -88 och 92 har FT motorn, samma som i 940 FTT.
    Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    Hej!

    volvo 740 tic har 182 hk, 940 turbo har 165 hk och 940 turbo+ har 190hk. Angående 7/940 med t5 så är de inte fabriksbyggda men det är inte allt för svårt att stoppa i en t5a. (behövs 960 motorfästen, m90 låda) och lite annat smått och gott.
    Som jag skrev till neos.

    Imo sätter man inte en T5a i en bil som ska gå på vintern... Det kostar ju ändå ganska många tusen att hänga i en T5a, utgår från att han inte kan bygga egna motorfästen, bygga insug och korta tråget samt bygga eget elsystem så det kommer bli dyrt. Dessutom måste du ha en M90H låda och inte en vanlig m90.

    Förresten är ET motorn skit, den motorn som är "bäst" är väll imo FK motorn alltså den som sitter i 940 LTT för den har, till skillnad från FT motorn, oljekylda kolvar vilket är gött när mna härdar runt isen på varvstopp Byt WG och chippa så har du lagom effekt i en motor som håller.

  2. #152

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Det är bara 740 med ET motorn som har lite mer häst, det va typ mellan -86 och tidiga -88or som den motorn sitter i. 740 tic mellan -88 och 92 har FT motorn, samma som i 940 FTT.

    Som jag skrev till neos.

    Imo sätter man inte en T5a i en bil som ska gå på vintern... Det kostar ju ändå ganska många tusen att hänga i en T5a, utgår från att han inte kan bygga egna motorfästen, bygga insug och korta tråget samt bygga eget elsystem så det kommer bli dyrt. Dessutom måste du ha en M90H låda och inte en vanlig m90.

    Förresten är ET motorn skit, den motorn som är "bäst" är väll imo FK motorn alltså den som sitter i 940 LTT för den har, till skillnad från FT motorn, oljekylda kolvar vilket är gött när mna härdar runt isen på varvstopp Byt WG och chippa så har du lagom effekt i en motor som håller.
    Nämnde bara en liten del av allt som behövs göras för att få en 7/940 t5. Klart man ska ha en m90 låda från en vitblockare, dock finns det en distans att köpa så att man kan köra med en låda från ett rödblock.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  3. #153
    Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    Nämnde bara en liten del av allt som behövs göras för att få en 7/940 t5. Klart man ska ha en m90 låda från en vitblockare, dock finns det en distans att köpa så att man kan köra med en låda från ett rödblock.
    De va jag som va lite seg med svaret, såg att du skrev det senare

    Hämtar grenrörspackning och oljetillförsels packning till turbon imorn, ska göra rent vevhusvent också... Sen är det nog inte långt till bes Första bes på 6 år

  4. #154
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Det är bara 740 med ET motorn som har lite mer häst, det va typ mellan -86 och tidiga -88or som den motorn sitter i. 740 tic mellan -88 och 92 har FT motorn, samma som i 940 FTT.

    Som jag skrev till neos.

    Imo sätter man inte en T5a i en bil som ska gå på vintern... Det kostar ju ändå ganska många tusen att hänga i en T5a, utgår från att han inte kan bygga egna motorfästen, bygga insug och korta tråget samt bygga eget elsystem så det kommer bli dyrt. Dessutom måste du ha en M90H låda och inte en vanlig m90.

    Förresten är ET motorn skit, den motorn som är "bäst" är väll imo FK motorn alltså den som sitter i 940 LTT för den har, till skillnad från FT motorn, oljekylda kolvar vilket är gött när mna härdar runt isen på varvstopp Byt WG och chippa så har du lagom effekt i en motor som håller.


    Hur många extra häst tror ni att det ger med en turbo från en 850 T5 (givetvis med rätt ladd, 3"system mm) mot om man kör på "den vanliga"
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  5. #155
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg


    Hur många extra häst tror ni att det ger med en turbo från en 850 T5 (givetvis med rätt ladd, 3"system mm) mot om man kör på "den vanliga"
    Du menar 16T turbo? ska du köra original spridare?
    Inte en aning men över 200 iaf. Ekan kanske har bättre koll

  6. #156
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Du menar 16T turbo? ska du köra original spridare?
    Inte en aning men över 200 iaf. Ekan kanske har bättre koll
    Jo så kanske den heter . Hade inte tänkt köra med orginal,spridare och skulle även "bygga om den" till en FTT innan ett ev turbobyte sker .
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  7. #157
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Jo så kanske den heter . Hade inte tänkt köra med orginal,spridare och skulle även "bygga om den" till en FTT innan ett ev turbobyte sker .
    Skillnaden mellan LTT och FTT är ju blocken och WG, resten är ju exakt likadant har jag för mig?

    Fan va taggad jag är på att få köra ut 740in på isen! Kommer bli sååååå jävla skööj!

  8. #158
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Skillnaden mellan LTT och FTT är ju blocken och WG, resten är ju exakt likadant har jag för mig?

    Fan va taggad jag är på att få köra ut 740in på isen! Kommer bli sååååå jävla skööj!
    Jo tänkte köpa en annan wastegate ifrån Bsr
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  9. #159

  10. #160
    Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Örbyhus
    Inlägg
    1 047
    Volvo 240/245 delar sökes ! Främst mätar hållare som brukar sitta högst upp i mittkonsollen

  11. #161
    Nån som har en länkarm o bult vänster fram till en 142a? ev en hel reservdels 142 kan va av intresse

  12. #162
    EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Strax norr om Ängelholm
    Inlägg
    1 987
    http://www.garaget.org/?car=248676

    nån som är sugen på min 945 97a?
    850 t5 turbo 531 topp vx3 kam m90 låda
    350cc spridare chippad, guldbox med chip,
    obes oskatt, ny toppack. o planad topp 0.10mm
    helskinn, elhiss runt om, classic lack, usa blinkers mm!
    behöver bara någon timmes montering, men sätter ev. ihop den i helgen.

    bud
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

  13. #163
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    http://www.garaget.org/?car=248676

    nån som är sugen på min 945 97a?
    850 t5 turbo 531 topp vx3 kam m90 låda
    350cc spridare chippad, guldbox med chip,
    obes oskatt, ny toppack. o planad topp 0.10mm
    helskinn, elhiss runt om, classic lack, usa blinkers mm!
    behöver bara någon timmes montering, men sätter ev. ihop den i helgen.

    bud
    Varför sälja? Hur många hk får du ut med den setupen?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  14. #164

  15. #165
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    sugen på nytt, eller sedan.
    ingen aning har inte dyno hemma:p
    Okej tänkte om du hade bänkat den
    Fick boxarna igår Får se om jag monterar på dem innan eller efter besiktningen
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  16. #166

  17. #167


    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  18. #168
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg


    La inte du upp den bilden för ett litet tag sen? heehee
    Citat Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
    Livet som snygg är alltid svårt. Så jag brukar säga till folk att jag har en svår uppväxt
    Självgod?


  19. #169
    Citat Ursprungligen postat av pluppen Visa inlägg
    La inte du upp den bilden för ett litet tag sen? heehee
    @Dagens win

    Rätt fin är den?

    Rätt roligt att titta på före och efter bilder /A)
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  20. #170
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    @Dagens win

    Rätt fin är den?

    Rätt roligt att titta på före och efter bilder /A)
    haha, tyckte ju de. Jaarå, de är ju så en Volvo ska tas iaf!
    Citat Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
    Livet som snygg är alltid svårt. Så jag brukar säga till folk att jag har en svår uppväxt
    Självgod?


  21. #171
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Hojta till ifall ni har nå delar till 945, såsom inredning, vinge, stötfångare fram och bak Långa bak lucka handtaget, vitröda bakljus. Skicka ett pm med det du har

    Sänk sats kan också vara av intresse
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  22. #172

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    http://www.garaget.org/?car=248676

    nån som är sugen på min 945 97a?
    850 t5 turbo 531 topp vx3 kam m90 låda
    350cc spridare chippad, guldbox med chip,
    obes oskatt, ny toppack. o planad topp 0.10mm
    helskinn, elhiss runt om, classic lack, usa blinkers mm!
    behöver bara någon timmes montering, men sätter ev. ihop den i helgen.

    bud
    riktpris?
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  23. #173

  24. #174

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    18k
    vad behöver göras för att kunna bessa den? något som måste fixas? blev lite intresserad nu!
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  25. #175
    larsamagnussons avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    961
    ska faktist bara bygga ihop min moppe sen åka lite i sommar sen så ska jag försöka få tag i en 740 eller 240 turbo och börja bygga på!
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Jag får känslan av att du är jävligt kunnig jag har hört att Turbokit söker produktutvecklare du ska kanske söka dit?

  26. #176

  27. #177

  28. #178

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Hatthyllan klar, blev riktigt bra.

    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  29. #179
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    Hatthyllan klar, blev riktigt bra.

    Har du inga nackstöd!?
    Nä men det blev riktigt bra! Man blir nästan lite sugen på att köpa en 744 och ha som åker/bus/vinterbil
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  30. #180

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Har du inga nackstöd!?
    Nä men det blev riktigt bra! Man blir nästan lite sugen på att köpa en 744 och ha som åker/bus/vinterbil
    Köp min 944 då!
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in