Citat Ursprungligen postat av Neos94 Visa inlägg
940:in har snyggare front enligt mig dock så är väll 740 turbosarna vassare om jag inte har fel?

Angående T5 så finns det folk som rakställer motorer från 850 med t5
Det är bara 740 med ET motorn som har lite mer häst, det va typ mellan -86 och tidiga -88or som den motorn sitter i. 740 tic mellan -88 och 92 har FT motorn, samma som i 940 FTT.
Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
Hej!

volvo 740 tic har 182 hk, 940 turbo har 165 hk och 940 turbo+ har 190hk. Angående 7/940 med t5 så är de inte fabriksbyggda men det är inte allt för svårt att stoppa i en t5a. (behövs 960 motorfästen, m90 låda) och lite annat smått och gott.
Som jag skrev till neos.

Imo sätter man inte en T5a i en bil som ska gå på vintern... Det kostar ju ändå ganska många tusen att hänga i en T5a, utgår från att han inte kan bygga egna motorfästen, bygga insug och korta tråget samt bygga eget elsystem så det kommer bli dyrt. Dessutom måste du ha en M90H låda och inte en vanlig m90.

Förresten är ET motorn skit, den motorn som är "bäst" är väll imo FK motorn alltså den som sitter i 940 LTT för den har, till skillnad från FT motorn, oljekylda kolvar vilket är gött när mna härdar runt isen på varvstopp Byt WG och chippa så har du lagom effekt i en motor som håller.