Sidan 55 av 63 Första ... 5455354555657 ... Sista
  1. #1621
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Ingen kabel som hoppat av från batteriet eller liknande? Om du kanske glömt att skruva fast dom när du pillat tidigare...
    Inte vad jag såg i alla fall. Kan motorn ha skitit sig helt?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  2. #1622
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Inte vad jag såg i alla fall. Kan motorn ha skitit sig helt?
    Var allt i instrumentpanelen osv helt nersläckt? funka inte en enda liten lampa? Känns som att en jordfläta eller liknande skulle lossnat isf... Motorn är det nog inga fel på isåfall
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  3. #1623
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Var allt i instrumentpanelen osv helt nersläckt? funka inte en enda liten lampa? Känns som att en jordfläta eller liknande skulle lossnat isf... Motorn är det nog inga fel på isåfall
    Lite innan den dog så.började alla lampor på instrumentpanelen lysa och vips så dog han. Tror också att de kan vara något liknande, kommer bli sjukt störande att va utan bil iaf
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  4. #1624

  5. #1625
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Kanske inte laddar som den ska?
    Tänkte med det först, men då borde ju batterilampan lyst från början, och bilen skulle börja poffa och inte tåla mycket gas, och till slut dö... Detta känns mer som att en kabel hoppat av direkt? Eller har jag fel?
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  6. #1626
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Det var fläktremmen som hade gått av, tillföljd av det även batteriet. Var så jävla stressad när den hade dööt då jag var tvungen att putta bilen utan servo osv.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  7. #1627

  8. #1628
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Skönt!
    Japp, kommer landa på 800 kr i så fall (Mekonomen) eller kanske mer om batteriet gått åt helvete.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  9. #1629

  10. #1630
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Det borde väl inte tagit nån skada, har ju bara vart urladdat en dag?

    Btw, köpte 8,5" breda 14"plåt igår!
    Det klarade sig. Tur i oturen att man fick stopp utanför en bilverkstad, bara bärgning hade kosta 1500 kr i självrisk.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  11. #1631
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Får slänga upp nån bild på min vintersläde snart! Halvt rollad och jävlig

  12. #1632

  13. #1633
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    två 13 nycklar och en 10a har ja för mig
    Upp med bilder på härken!
    Stämmer bra det!

  14. #1634
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Men läs ditt jävla kötthuvud! Billigt med 800 kr om man jämför med de 1500 kr jag hade fått betala för att få hem bilen och kunna byta remen?
    Byta rem kunde du ju gjort på plats, tar 15 minuter högst. Varför tjafsar du om det? Säg bara att du inte kan så mycket om bilar så du valde att lämna in den ist. Vet man hur en ottomotor funkar så förstår man att det är något med batteriet eller generatorn och oftast lättfixat. Tar 10 sekunder att öppna huven, hade du gjort det och med hjälp av simpel logik, lokaliserat felet hade du ju faktiskt kunna spara upp till 1460kr

  15. #1635
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Byta rem kunde du ju gjort på plats, tar 15 minuter högst. Varför tjafsar du om det? Säg bara att du inte kan så mycket om bilar så du valde att lämna in den ist. Vet man hur en ottomotor funkar så förstår man att det är något med batteriet eller generatorn och oftast lättfixat. Tar 10 sekunder att öppna huven, hade du gjort det och med hjälp av simpel logik, lokaliserat felet hade du ju faktiskt kunna spara upp till 1460kr
    Det hade ja kunnat ja, men varför måste jag försvara att jag inte gjorde det själv?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  16. #1636

  17. #1637
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    lägg av och hacka på honom förfan, otroligt löjligt. låt honom lämna in biljäveln eller vad han nu gjorde och var otroligt glada för att ni har kunskapen till att byta en rem själva istället.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  18. #1638
    centrumvände ett par v70 plåtisar häromdan, fan så feta dem blev! ca 2,5cm bredare kant än om man vänder ett par 740 plåtisar. och 100% raka blev dem också ska fixa bild

  19. #1639

  20. #1640
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Jag har 2st vända 850plåt, blir riktigt fet kant på dom!
    Är väl typ samma Här är en bild på dem när ja testa dem på polarns bil, tyvärr ingen jättebra bild

  21. #1641

  22. #1642
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Skulle tro det ja.
    Men dina är 16" va?
    Nä de e 15 tum

  23. #1643
    Jag hade centrumvända 850 fälgar med låg profil på min 940 Kolla på garaget, YohanE

  24. #1644
    Jaha, såg större ut.
    Ska försöka få på lite gummi på mina i vår och testa, men dom har suttit på bilen innan jag fick den och det skrapade ju skärmar..
    Jag hade centrumvända 850 fälgar med låg profil på min 940 Kolla på garaget, YohanE
    Såg riktigt bra ut!

    Fått på vita blinkers runtom nu:



    Edit: Stackars 245an står där till höger under snön..
    Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
    You might surprise people, but you're still gay

  25. #1645
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Jag hade centrumvända 850 fälgar med låg profil på min 940 Kolla på garaget, YohanE
    Riktigt snyggt! ska ha lägre profil på mina fälgar med om jag ska köra med dom, sitter 65er på nu, va allt jag hade o testa med

    Förresten nån som vet vart man kan köpa bra toningsfilm? Har testat biltemas men den har börjat lossna på sina ställen igen..

  26. #1646

  27. #1647

  28. #1648
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    gjort mig av med mina sista 740s nu, nån som behöver lite 740 delar? har blandannat mugghållararmstöd i blått skinn, snowcap mm, 15" centrumvänt.
    söker 850 fälgar, 18"+
    har ett par 18" fälgar till volvo, 4000 vill jag ha för dom. decent mezzy 18", nylackerade av mig. snedslitna däck. här är dock inte däcken på!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  29. #1649
    EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Strax norr om Ängelholm
    Inlägg
    1 987
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

  30. #1650

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in