Sidan 44 av 63 Första ... 34424344454654 ... Sista
  1. #1291

  2. #1292
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    18" is the shit!
    Fast den ser riktigt bra ut nu, en liten sänkning som du skrev så blir det nog ännu bättre! Sen tycker jag inte om kromade lister, men det kanske bara är jag..

    Fick förövrigt hem styrstag från skruvat idag, äntligen fick jag rätt!! Gick ganska smidigt att byta dom också, sen fick jag på alufälgarna från 245an efter lite om och men..
    Ska ha 18/19 tummare på min 745a istället som jag håller på o fixa
    Tack tack, ska sänka såfort tiden finns är lite annat småfix på den med Ska ju va lite krom på en gammal bil

  3. #1293

  4. #1294
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    vadå det är ju fult? max 17 tum på en 240 säger jag
    Och? Om det är så "fult" kan han ju komma med ett eget förslag? Men nog om detta nu.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  5. #1295

  6. #1296
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Och? Om det är så "fult" kan han ju komma med ett eget förslag? Men nog om detta nu.
    Lingonvecka?
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  7. #1297
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    hmm
    Oj vad rolig du är... Snälla håll bara tyst.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  8. #1298
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Oj vad rolig du är... Snälla håll bara tyst.
    Namn:  tumblr_lqu1ygapa31qh1km4.jpg
Visningar: 626
Storlek:  22,3 KB
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  9. #1299
    Dagens win

    Men mitt förslag till Eliasson är bötta skiten o vänd naven på ett par plåtfälgar

  10. #1300
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Dagens win

    Men mitt förslag till Eliasson är bötta skiten o vänd naven på ett par plåtfälgar
    Elisson* Ska sänkas men usch för plåtfälgar, satt navvända på när jag köpte bilen, ser betydligt bättre ut med Jp 15 tummarna jag har nu

  11. #1301
    larsamagnussons avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    961
    köpte soppa pump till min 140 idag, feltema racing!
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Jag får känslan av att du är jävligt kunnig jag har hört att Turbokit söker produktutvecklare du ska kanske söka dit?

  12. #1302

  13. #1303
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    16 navvänt;D eller så köper du hela min JPD o får med 18 tummare med kanondäck o spacers runt om;D
    Visst de är tufft men plåtisar är ändå plåtisar. Ska inte byta fälgar på 240in däremot ska jag ha några andra till 745an men inte bestämt vad för några ännu, spacers svarvar man ju till själv så onödigt o lägga pengar på det

  14. #1304

  15. #1305
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    ja köper hellre än håller på o svarvar o slår i pinnbultar o skit får man ge en femhundring stycket är det värt det
    rätt smidigt dock, jag köper längre pinnbultar o byter istället så tar inte lång tid att fixa

  16. #1306
    Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
    You might surprise people, but you're still gay

  17. #1307
    nån som har stolar till 240 att sälja ? söker främst en förarstol, ganska akut då den jag har knappt går att sitta i, ska finnas i småland eller i närheten

  18. #1308

  19. #1309

  20. #1310

  21. #1311

  22. #1312

  23. #1313

  24. #1314

  25. #1315

  26. #1316
    Hallå!

    jag är inte så volvo kunnig så har en fråga som ni skulle kunna svara på

    Vilken är mest trimvänlig (300-400hk) av 240 och 740 om man får välja vilken årsmodell som helst?

  27. #1317

  28. #1318
    Beror ju också lite på vad man menar med "trimvänlig", den enda av dom som lagligt får ha en modifierad motor är Volvo 240 -75. Samtliga bilar 1976 och senare har avgascertifierade motorer, som inte får ändras på något vis. Därmed kan alla nyare bilar med trimmade motorer få bekymmer med både polis och besiktning... I det läget kan det vara en fördel att ha en 240 -75 som är regbesiktad med modifierad turbomotor och max 220hk/275Nm (max tillåtet i 240 med ventilerade bromsskivor och 1031-bakaxel), som man bara behöver höja laddtrycket på när man vill ha roligt.

    En så gammal 240 har givetvis inte "rätt" motor original för att bygga en sån turbomotor, men det är lätt att byta motorer. Du lär behöva en stabilare växellåda också om du ska ha mycket effekt, M90 från sena 940 är väl den enda Volvolådan som håller hyfsat - och även den går ta livet av om man misshandlar den lite.

  29. #1319
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    börja med att köpa en turbobil först, att trimma en bil till 300-400hk går på runt 75k+ upp till 250hk är inga problem men sen har motorn sina begränsningar.
    940 har hållbarast motor utav 2/7/900 serien, sen är en 240 turbo ganska ovanliga och dyra
    är det bara bult on att sätta en 940 turbo i en 740 ?

  30. #1320
    EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Strax norr om Ängelholm
    Inlägg
    1 987
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in