Sidan 45 av 63 Första ... 35434445464755 ... Sista
  1. #1321
    fint, tack så mycket!

  2. #1322
    Nya skönheten, bara 25000 mil på mätarn


    Ska slänga i motorn i en fräshare bil är tanken

  3. #1323
    Någon som vet hur en motorhuv från en 80tals huv funkar på 940 ? kommer det passa mot fronten eller se för jävligt ut ?

  4. #1324

  5. #1325

  6. #1326
    Kommer förmodligen inte ens gå att stänga

  7. #1327

  8. #1328
    menade från 740, glömde skriva det men de fattade ni väl

    Skiter nog i de iallafall, volvo huvar är lätt o få tag på

  9. #1329
    Helljuset och kontrollampan till helljuset funkar inte på min 244, nån som vet vad som krånglar? Sitter nya lampor i den. Fick tvåor på besiktningen för det...
    Most stickpeople are black

  10. #1330

  11. #1331
    Citat Ursprungligen postat av Manfred Visa inlägg
    Helljuset och kontrollampan till helljuset funkar inte på min 244, nån som vet vad som krånglar? Sitter nya lampor i den. Fick tvåor på besiktningen för det...
    Kolla relä samt säkringen

  12. #1332
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Passar den här wastegaten "bolt-on" eller måste man fixa ett annat fäste(som tex gäller BSRs)? http://turbomeck.se/Wastegate-trycklockor-Volvo-940
    EDIT: Löst detta nu
    Senast redigerat av Tobbe94 den 2012-07-18 klockan 19:51.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  13. #1333
    Står ju att den ska passa bolt-on på 13c...

  14. #1334
    EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Strax norr om Ängelholm
    Inlägg
    1 987
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

  15. #1335

  16. #1336
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Happ, fixade lite med 240in och fick ordning på bromsarna hyfsat, drar lite snett och så men de går att köra om man tar det lugnt..
    Tänkte att jag ska slänga ihop bakaxeln på 940in då och börjar med att försöka göra rent från diffhuset ut till naven, tänkte att då tar jag ju såklart en drivaxel och virar en trasa eller nåt runt änden på den.
    Öppnade bakluckan där jag hade drivaxlarna låg och ser då att vänstra drivaxeln, den som jag trodde klarade sig vid raset, hade helt snea splines så den måste bytas den med..!

    Menmen, det går framåt..
    tror jag har 8 rediga drivaxlar liggandes, du får dem bara ja blir av med dem xD

  17. #1337
    Tjenarä!

    Jag är 16 nu och börjar gå över från moped till bilkåt. Har kollat på massor av bilar och jämfört osv. Har kollat mest på s40, s70 och några BMW 328. Men är riktigt fascinerad utav de svensk byggda volvosarna. Har haft några 240,245,140,amazon osv. inom familjen dock vissa före min tid. Men hur som helst så är det en 945 jag vill ha med 17/18" på. Det är dock bara motoralternativet jag är osäker på. Det känns som att det finns ett virrvarr utav motorer och beteckningar.. Pappa är inte till någon hjälp då han var emun mot de sist byggda volvo bilarna redan från början. Är medveten om att det säkert finns femtioelva som redan frågat detta men orkar inte läsa 34 sidor.. Så skulle någon liten eldsjäl hjälpa mig med att reda ut begreppen på alla motoralternativ.

    Vill veta vilken motor som är slit tåligast och vilken årsmodell dem sitter i. Vill också veta vilken den mest pålitliga motorn heter och vad den sitter i för årsmodeller!

    Med vänliga hälsningar Emil!
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  18. #1338

  19. #1339

  20. #1340

  21. #1341
    Citat Ursprungligen postat av whak Visa inlägg
    Tackar!

    En liten fråga till. Hur är den röda färgen på dessa modeller? Man har ju sett många solblekta och dem är ju inte en fröjd för ögat. Annars har jag inget emot rött och om jag hittar en bra bil till bra pris och den skulle vara röd så vill jag inte att den bleknar som mormor.. :/
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  22. #1342
    Citat Ursprungligen postat av soppanslut Visa inlägg
    Tackar!

    En liten fråga till. Hur är den röda färgen på dessa modeller? Man har ju sett många solblekta och dem är ju inte en fröjd för ögat. Annars har jag inget emot rött och om jag hittar en bra bil till bra pris och den skulle vara röd så vill jag inte att den bleknar som mormor.. :/
    Den blir ju matt om man inte håller efter den, men brukar gå att polera upp o vaxa så håller det sig, man får vaxa 2ggr om året för att de ska se vettigt ut, fast beror ju helt klart på hur noga man är

  23. #1343

  24. #1344

  25. #1345
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Du som förmodligen vet, finns det olika drivaxlar till 7/940? För det ska vara klenare axlar till slungdiffen jag fått hem än vad det var till den öppna diffen som satt där innan.
    Jag har läst att det finns olika axlar men ska splinesen verkligen vara klenare också?
    Låter skumt men kan stämma, slungdiff är inget o hurra för ändå. Svetsdiffa istället

  26. #1346

  27. #1347
    Jag vill ju slippa rycken man får med svetsdiff och så tror jag man kör sönder bakaxeln lättare med svetsat eftersom det gäller på så jävla hårt varje gång man svänger försiktigt med fullt rattutslag!
    det finns olika drivaxlar ja, med kortare eller längre splines. har du en diff med korta måste du köra korta. har du en med långa kan du köra med både och.
    om det var det du menade
    Alltså det är ju inte så, utan drivaxlarna går inte i diffen eftersom axlarna är för grova! Jag tycker att det är konstigt, för jag trodde att man i princip skulle kunna ta drivaxel från vilken 7/940 som helst och bara plocka i, men så var det ju inte..

    Är lite arg på 940in nu, funderar på att skrota.
    Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
    You might surprise people, but you're still gay

  28. #1348

  29. #1349

  30. #1350
    Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
    You might surprise people, but you're still gay

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in