Sidan 26 av 63 Första ... 16242526272836 ... Sista
  1. #751

  2. #752
    EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Strax norr om Ängelholm
    Inlägg
    1 987
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

  3. #753
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    ltt köper hellre det, billigare i försäkring, och chip och wastegate osv har ja liggande hemma redan så
    Aha gött är ju rätt bra vrid i ltt redan original

  4. #754

  5. #755

  6. #756

  7. #757

  8. #758

  9. #759

  10. #760
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Jag menade märket. Fortfarande så är de såhär: Hade jag velat haft en bakhjulsdriven bil hade jag kunnat köpt de, MEN jag tänker hellre spara ihop till nån trevlig Bmw istället för att köpa nå sleten 740/940. Haha skriver väl var fan jag vill? Dessutom är de väl upp till en själv vad man tycker angående vilka bilar som är bättre en andras. Aja nog, du kan ju skriva PM om du vill fortsätta!
    Daniel.. Sluta vara så grinig

    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    okey mr.pro...
    Han ä ba avundsjuk
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  11. #761
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Jag menade märket. Fortfarande så är de såhär: Hade jag velat haft en bakhjulsdriven bil hade jag kunnat köpt de, MEN jag tänker hellre spara ihop till nån trevlig Bmw istället för att köpa nå sleten 740/940. Haha skriver väl var fan jag vill? Dessutom är de väl upp till en själv vad man tycker angående vilka bilar som är bättre en andras. Aja nog, du kan ju skriva PM om du vill fortsätta!
    Har fått klagomål att du bara gnäller här Daniel, låt volvoraggarna ha sin tråd i fred så slipper vi massa gnäll, okej?
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  12. #762

  13. #763

  14. #764
    Brummmm, 17" centrumvända, ska svetsa dom imorgon förhoppningsvis.


    Någon som vet vad för däck som skulle sitta fint på dessa?

  15. #765
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Volvo 760 lanserades för nästan exakt 30 år sedan! Det tycker jag förtjänar en wub-smiley!
    http://www.bytbil.com/nyheter/hvbbrkyg/?cmpid=37
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  16. #766
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Jasså, av vem då? Trodde detta var ett forum, och på ett forum brukar man få skriva sina åsikter. Dessutom säger jag positiva saker också så de är skitsnack.
    Spelar ingen roll vem det var, men en person har rapporterat inlägg du skrivit i denna tråd. Klart man ska få skriva sina åsikter till viss del men när vi får klagomål att du bara klankar ner på volvo så börjar man undra lite ifall detta är rätt tråd för dig, om du överdriver en smula eller om vi har känsliga forumiter här? Så ta det lite lugnare nu.

    Citat Ursprungligen postat av Woody Visa inlägg
    Brummmm, 17" centrumvända, ska svetsa dom imorgon förhoppningsvis.
    *bild*
    Någon som vet vad för däck som skulle sitta fint på dessa?
    med 17" antar jag att du menar fälgens diameter och inte bredden? för så jävla bred ser den inte ut att vara.. För att räkna ut vilket däck som passar måste man veta bredden på fälgen... Sen skulle jag tycka att du ska ha smalare däck än vad som man egentligen bör ha för att få de lite stretchiga, "tysktuk" men rätt säker på att du inte är ute efter det.. Det är en smaksak, beror på vilket utseende du är ute efter kortsagt..
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  17. #767

  18. #768

  19. #769
    Citat Ursprungligen postat av Crippa Visa inlägg
    Spelar ingen roll vem det var, men en person har rapporterat inlägg du skrivit i denna tråd. Klart man ska få skriva sina åsikter till viss del men när vi får klagomål att du bara klankar ner på volvo så börjar man undra lite ifall detta är rätt tråd för dig, om du överdriver en smula eller om vi har känsliga forumiter här? Så ta det lite lugnare nu.


    med 17" antar jag att du menar fälgens diameter och inte bredden? för så jävla bred ser den inte ut att vara.. För att räkna ut vilket däck som passar måste man veta bredden på fälgen... Sen skulle jag tycka att du ska ha smalare däck än vad som man egentligen bör ha för att få de lite stretchiga, "tysktuk" men rätt säker på att du inte är ute efter det.. Det är en smaksak, beror på vilket utseende du är ute efter kortsagt..
    Det var faktiskt en 16" fälg, 7" bred.
    Har kollat på lite däck, 165/40 16 ger en fet stretch, ska se om jag får tag i det, annars blir det något vänligare.

  20. #770
    EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Strax norr om Ängelholm
    Inlägg
    1 987
    Senast redigerat av EkaN^ den 2012-02-02 klockan 23:39.
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

  21. #771
    Riktat och svetsat alla fälgar idag, 2 blev skitbra, 2 blev halvbra med lite kast i sidled.

    Tror dock inte de kommer rymmas i skärmarna, iallafall inte bak då jag var tvungen att göra utsticket 20mm mer för att kunna rikta lättare mot en riktlinje i fälgen!
    Men ska de va så ska de!!!!

  22. #772

  23. #773
    Jag tänkte ha igång min bil som har stått ett par år, det är en 245 -88. Jag har aldrig hållits med bilmotorer, vad är det jag ska göra om den inte startar? Batteriet ska jag ställa på laddning idag så det är i fungerande skick, men vad mer bör göras? Är det något jag ska skaffa innan jag ger mig på den?

  24. #774
    Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Örbyhus
    Inlägg
    1 047
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Jag tänkte ha igång min bil som har stått ett par år, det är en 245 -88. Jag har aldrig hållits med bilmotorer, vad är det jag ska göra om den inte startar? Batteriet ska jag ställa på laddning idag så det är i fungerande skick, men vad mer bör göras? Är det något jag ska skaffa innan jag ger mig på den?
    Kolla stift, sen bör du kolla oljans skick bara för motorns hållbarhet eftersom den stått i några år.

  25. #775
    Med slaktade innerskärmar och stretch på däcken så kommer det nog gå att få slitbanan innanför skärmen.. Eller så skiter jag i å sänka den fullt

    Tuck tire, poke rim!

  26. #776
    Tjenare, jag har en liten snabb fråga ska eventuellt köpa en 945turbo a-traktor och undrar vad den dricker ungerfär i "stads körning"? kan tillägga att det är en bensinare med enkel låda tack på förhand

  27. #777

  28. #778
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    runt 1.3-1.5 liter milen
    okej tack så mycket

  29. #779

  30. #780

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in