1. #1

    Dör vid gaspådrag...

    Tjena!
    min rieju rrx dör vid fullt gaspådrag!, ända sättet jag kan hålla den vid liv är att hålla in choken. Detta sker efter att jag kört en kort strecka... borde jag gå upp eller ner i munstycke, eller låter det bara som att tändstiftet är dåligt?

  2. #2
    Du kan behöva gå upp eller ner, kolla färgen på stiftet.

  3. #3
    Kolla om den går på delgas, det är samma med min, kan dock vara till fördel om du kör trimmat o snuten vill stanna dig, dom drar på fullt och moppen dör
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  4. #4
    nej tror inte det (;

  5. #5
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Samma som på min, är den på tomgång och man drar ful gas direkt så dör den. Man måste "gasa med varvet", så bara att gasa lite långsammare. Har vant mig vid det så det stör mig inte alls, men jag tror det är för att den går lite för snålt.
    Och eftersom du säger att den går med choke sen så skulle det nog behövas ett lite större munstycke.
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

  6. #6

  7. #7
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    På en bra inställd förgasare ska du kunna dra full gas ifrån tomgång utan ett minsta suck.

    Eftersom du måste choka, betyder det att motorn vill ha mer bensin. Är det på full gas är det huvudmunstycket som ska ökas.

    HEDIN@ Du skulle behöver justera lågfartsmunstycket samt throttelnålen.
    Räcker det inte ev att justera luftskruven/blandskruven istället för att byta lågfart?
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  8. #8

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Samma som på min, är den på tomgång och man drar ful gas direkt så dör den. Man måste "gasa med varvet", så bara att gasa lite långsammare. Har vant mig vid det så det stör mig inte alls, men jag tror det är för att den går lite för snålt.
    Och eftersom du säger att den går med choke sen så skulle det nog behövas ett lite större munstycke.
    Exakt de är att man måste hänga med i varvandet när man gasar.

  10. #10

  11. #11
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Ääh, känns på min som det är lågfart eller mellanregister där den går lite snålt, men på högvarv går den bra. Men när man ska "cruisa" på någurlunda höga varv så behöver man knappt ha nån gas alls, och kör du på höga varv med kanske halvgas och ger full gas låter den bara mer, men den varvar redan så mycket så det ger ingen effekt.. Släpper man sen gasen börjar den blöddra.. Skumt, men det går hur bra som helst att köra när man vänjt sig.
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

  12. #12
    ska nog skruva lite på förgasaren och se vad som händer (;

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in