Hjälp? Liten cykel/Bmx?

Tjenare! Har precis börjat på gymnasiet och åker buss dit. Dock stannar den närmaste stationen inte speciellt nära skolan och jag funderar på att skaffa en liten cykel som man kan ha med sig på bussen utan att ta allt för mkt plats. Fick direkt tanken på en BMX eller liknande? Dock kan jag ingenting om dem så jag googlade lite på måfå och hittade denna http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=52688

B
    ra/dålig? värt att köpa? ska mest glida i stan och ta mig korta avstånd och kanske lära mig att trixa/köra bakhjul och sånt om jag känner för det Något tips/uppmaning?

Alltså, kommer du verkligen få ta med dig en bmx på bussen? Här fpr man då det verkligen inte Ang. själva cykeln så tror jag den är helt okej om man har en rätt tajt budget. Subrosa brukar göra ganska bra cyklar imo.
    Citat Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
    Livet som snygg är alltid svårt. Så jag brukar säga till folk att jag har en svår uppväxt
    Självgod?

Hmm, jag är inte säker men de har ju space för typ 3 barnvagnar i mitten av bussen och jag ska åka en ännu större buss än de stadsbussarna så det borde inte vara jätte farligt med plats om det inte är överfullt... Dock vet jag inte ifall busschafförerna är speciellt positiva till det

Reg.datum
    May 2011
    Verkligen en snygg cykel för priset

Tror inte du får ta med en bmx på bussen, möjligtvis en så liten man fäller ihop.
    Annars kan du ju köpa en tattigt dam cykel och ha den vid stationen, som du cyklar med till skolan och sen tillbaka och ställer den när du ska hem.
    dock finns det ju risk att den blir stulen över natten, men du får väll ha ett säkert lås..

derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Här får man ta med cykeln på bussen, kostar dock lika mycket som för en person att ta med den
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

Man får nog inte ta med cykel på bussen då kedjan, dreven med mera kan klassas som vapen, hörde det någon gång när en kille tjafsa med busschaffören varför han inte fick ta med sig sin cykel på bussen.
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

i alla fall på regionsbussarna brukar man få ta med sin cykel

Reg.datum
    Mar 2011
    Här får man ta med cykeln på bussen, det kostar 20 kr och då måste du ställa den vid barnvagnsplatsen och stå brevid eller hänga den bak på bussen
    Hej, jag gillar att göra saker. Funkar det blir jag glad..

Reg.datum
    Nov 2010
    http://www.bagbike.se/startsidan/giant-oneway.html

Sen ta med en fet sopsäck och lägg den i innan du går på bussen och säger att du har barn i säcken.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in