-
2011-08-07, 15:13 #1
Skiten vill inte starta länge, felsökt allt.
Tja, lånade ut moppen snabbt till syrrans kille kl 8 på morgonen i förrgår och han hade tydligen kört med choken på, den funkade fram och tillbaks för han men när jag ska ta upp moppen kl 3 på eftermiddagen och köra till gymmet(använder den typ bara fram och tillbaks från gymmet för jag vill sälja den)
och när jag står där och försöker kicka igång den så händer ingenting, startar inte! kolla gnistan, det var helt okej, syrrans kille köpte ett nytt t-stift för att vara säker men inte för att jag trodde att de va det så testade vi ändå.. inget hände..
iaf, har försökt ändå sedan dess att få igång den, har kollat kolven,cyllen,membranet,insuget,demonterat hela förgasaren m.m
ställt om tändningen, pysslat med CDIn och tändspolen, kollat säkring, tanken är ren och det FLÖDAR bokstavligen bensin ur soppaslangen
Har kollat ALLT, och det ändå jag märkt är att hur mkt jag än kickar så färgas inte t-stiftet? det nya då.. den verkar inte få nån bensin! har ju kollat så det faktiskt kmr ner bensin i förgasaren och det gör det
Verkligen helfläng!
Vad FAN kan det vara?!? har ej testat med startgas än.. får försöka med det då.. man hör jätte bra komp när man kickar, omöjligt att kicka med fingrarna.
Jag har ju nyligen renoverat motorn så den har ju alltid startat på 1-2kicken, och att den ska sluta funka precis när han kör? jätte konstigt!
snabba svar gärna, tänkt sälja den för en ''Seven Up'' snart(ironi)
edit
kan det vara nålen :/? om det kmr besin ner i föggen men inte från föggen till motorn? har iofs kollat nålen men.. aah.. jag är HELT slut på dom hära jävla idéerna !!!!!
-
2011-08-07, 17:04 #2
Pröva startgas
Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.
-
2011-08-08, 21:17 #3
jo ska försöka med det, läste på webcar2000 att man kunde hälla några droppar soppa i tändstifts hålet också, försöker det imorgon.
-
2011-08-08, 21:27 #4
Håll för föggen, full gas och kicka så får du nog se på fan
-
2011-08-08, 22:00 #5
-
2011-08-08, 22:02 #6
-
2011-08-08, 22:05 #7
-
2011-08-09, 04:21 #8
hmm.. okej, skall iaf testa efter gymmet imorgon så får vi se, funkar det inte med startgas/droppar soppa i t-stift hålet så får jag checka packboxarna då... Måste jag klyva den eller räcker det om jag plockar bort allt som sitter på vevaxlarna och trycker in packboxarna eller?
-
2011-08-09, 12:53 #9
- Reg.datum
- Mar 2011
-
2011-08-10, 01:58 #10
testade med soppa i stift hålet men icke, låter som ''komp'' pyser ut ur motorblocket så det är väl packboxarna som inte sitter antagligen, ev. rasade... måste hänt när han rullat ner den i källaren isf, får hjälp av ''x'' antal polare imorgon för att påskynda klyvandet, inte för att jag behöver deras hjälp men de ville gärna komma förbi så antagligen går den igång imorgon då jag ändå har vilodag..
-
2011-08-10, 02:41 #11
Ditt Cp theo :p haha inte funderat på skroten ? :p
Yamaha Slider 70cc !!
-
2011-09-07, 14:20 #12