CPI Aragon beter sig konstigt..

Hejsan! Det år så här att jag har en manuell bensinkran på min moped då den andra gick i sönder.

Setupen är :

Stage 6 pro replica
    polini gröna kopplings fjädrar
    polini 5,5g vikter
    ingen variator-bricka

bestyckningen är inte problemet för tändstiftets färg är oboybrunt..

nu till problemet så är det så här att ifall jag stänger av bensinkranen och sen startar mopeden och låter bensinen som är kvar i förgasaren att ta slut så att mopeden dör och sätter på bensinkranen och sen kör iväg så sticker den direkt men annars så axxar den skit slött...

någon som vet vad problemet är?

mvh philip

någon? :/

derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av phil1p Visa inlägg
    någon? :/

Låter som att den får för mycket bensin men kan ha med den automatiska choken att göra också.

Edit: Kan eventuellt vara för litet lågfartsmunstycke i också.
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

Citat Ursprungligen postat av derbi_killen Visa inlägg
    Låter som att den får för mycket bensin men kan ha med den automatiska choken att göra också.

Edit: Kan eventuellt vara för litet lågfartsmunstycke i också.
    Är det svårt att byta till manuellchoke eller måste man köpa ny förgasare då också?

Vad gör lågfartsmunstycket?

mvh philip

derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Är det svårt att byta till manuellchoke eller måste man köpa ny förgasare då också?

Vad gör lågfartsmunstycket?

mvh philip
    nej de är inte svårt att byta om de nu går med din förgasare men kan dock bli trångt när du ska sätta på och av chocken efter som cpi aragon är en scooter,right? Är inte så insatt i scootrar...

lågfarts munstycket är munstycket som ger bensin på tomgång och lägre varven osv.
    Men prova att gå upp i ca 10storlekar i huvudmunstycke och återkom med resultat
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

Citat Ursprungligen postat av derbi_killen Visa inlägg
    nej de är inte svårt att byta om de nu går med din förgasare men kan dock bli trångt när du ska sätta på och av chocken efter som cpi aragon är en scooter,right? Är inte så insatt i scootrar...

lågfarts munstycket är munstycket som ger bensin på tomgång och lägre varven osv.
    Men prova att gå upp i ca 10storlekar i huvudmunstycke och återkom med resultat
    aha okej tack! aa cpi aragon är en scooter, men ifall jag skulle ta av choken helt? eller bara dra ut kontaken?

derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    aha okej tack! aa cpi aragon är en scooter, men ifall jag skulle ta av choken helt? eller bara dra ut kontaken?
    Ta av chocken helt och byt ut den mot en manuell, så ser du om de fungerar men byt munstycket först så slipper du betala onödiga pengar för en chock om de inte är de som är felet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in