hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009

malossi vl15 vs. tp vforce3!

tjenare, ska nu byta membran i dracen och undrar då självklart, vilken membran står sig bäst? båda ligger på ungefär samma prisklass.
    fördelarna jag ser med vforce är just att det har 8 läppar istället för 4.
    Mvh
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Det viktigaste är ju att du har en så stor area när membranet är fullt öppet. Antal läppar spelar givetvis också roll men det är
    den sammanlagda arean av läpparna som du kan börja räkna på om du vill. Att köpa en reed för närmare en tusenlapp tycker jag bara är
    galenskap. Få tag i en YZ/CR80 reed från 80-90talet och modda dit den så har du en tillräcklig och billig reed!
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

Själv lirar man på VL17 då

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Det viktigaste är ju att du har en så stor area när membranet är fullt öppet. Antal läppar spelar givetvis också roll men det är
    den sammanlagda arean av läpparna som du kan börja räkna på om du vill. Att köpa en reed för närmare en tusenlapp tycker jag bara är
    galenskap. Få tag i en YZ/CR80 reed från 80-90talet och modda dit den så har du en tillräcklig och billig reed!
    mjo men det är ju inte så lätt att få tag på, sedan går det ju inte rakt ner i blocket då.. men iomed att vforce har fler läppar behövs inte läpparna öppnas lika mycket för att ge lika stor flödesarea som t.ex vl15, vilket är en fördel då det inte alls slits i samma takt då! och pengarna är inte det största bekymmret, jag kan lätt kosta på det om jag känner för det, gäller bara att jag prioriterar det som är viktigast, förgasare eller membran, dock kör jag ju org membran
    Citat Ursprungligen postat av ph' Visa inlägg
    Själv lirar man på VL17 då
    och hur funkar det?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    vforce ska ju ha högre flöde och reed area.
    sant, men frågan är om det är stor skillnad, då parden har ett vl15 till salu som jag var lite sugen på

pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    mjo men det är ju inte så lätt att få tag på, sedan går det ju inte rakt ner i blocket då.. men iomed att vforce har fler läppar behövs inte läpparna öppnas lika mycket för att ge lika stor flödesarea som t.ex vl15, vilket är en fördel då det inte alls slits i samma takt då! och pengarna är inte det största bekymmret, jag kan lätt kosta på det om jag känner för det, gäller bara att jag prioriterar det som är viktigast, förgasare eller membran, dock kör jag ju org membran
    Har två stycken YZ80 reeds liggande t.ex. så det finns gott om dom!
    Men du får givetvis en bättre reed om du pungar ut tusen spänn och köper ett vforce.
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg

och hur funkar det?

sant, men frågan är om det är stor skillnad, då parden har ett vl15 till salu som jag var lite sugen på
    Tycker det funkar helt underbart, bästa hittills

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    ja hade ett mega portat hebo som pajja. bytte till vforce och ja märkte at gasresponsen och effekten vart mkt bättre. utan nå helst inställningar på hojjen
    då blir det vforce, ska bara se om jag hittar något begagnat innan jag beställer helt nytt!
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Har två stycken YZ80 reeds liggande t.ex. så det finns gott om dom!
    Men du får givetvis en bättre reed om du pungar ut tusen spänn och köper ett vforce.
    ja, ska först kika lite på forumet och se om någon råkar sälja ett
    Citat Ursprungligen postat av ph' Visa inlägg
    Tycker det funkar helt underbart, bästa hittills
    okej

Reg.datum
    May 2010
    Han här säljer ett http://www.moppenet.nu/showthread.ph...etrakit-SP-m.m
    Vforce 3 membran om du är intresserad av beg..

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in