Trådad visning
-
2011-09-03, 18:22 #1
Problem Gilera SMT (ny beskrivning)
Köpte mig en Gilera SMT idag som gått ca 520 otrimmade mil..
Det otroliga händer på hemvägen, efter att ha kört i ca 20 min så smäller det från vänstra sidan vid motorn, då på 4e växeln i ca 25km/h. Den går igång men växlarna är ltie konstiga, ibland går det inte och köra iväg på 1an och den låser sig och knasar, det är missljud som fan och det är knackande ljud oavsett växel, värst på 4an..
Vad kan ha hänt?
Jävligt tacksam för svar..
"Ny info"
Testkört idag, den går hyfsat på alla växlar förutom 4an då den börjar hacka som fan och varvstoppar en aning.. Går man upp på 5an från 3an direkt så går det bra
Här är hur det låter;
http://s288.photobucket.com/albums/l...t=IMG_2243.mp4
Låter alltså nästan inget med kopplingen inne.. På 0:20 lägger jag i 1an och då slutar det ju nästan låta helt, innan det så neutral.. Växlar sen upp till neutral när det börjar hacka och sen 2an när det slutar låta
Vad tror in?Senast redigerat av 2stroke den 2011-09-05 klockan 16:50.



Svara med citat