1. #1

    moppe Derbi Drd Pro TrimmHjälp behövs nu!

    Tja! Behöver veta lite mer om att trimma min moped. Hade tänkt att trimma den till ca 80 km/h.

    Det är en Derbi drd pro, som jag har svetsat bort "blindtarmen" på, tagit bort en luft-strypning i förgasar'n och tagit bort varvstoppet.


    Den gör ca 72 km/h.
    Undrar om det finns fler strypningar eller pluggar. Hur svårt det är att ta bort dom, samt hur mycket effekt det gör.
    Senast redigerat av Anton-B den 2011-09-10 klockan 16:14. Anledning: Råkade skriva fel^.^

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av Anton-B Visa inlägg
    Tja! Behöver veta lite mer om att trimma min moped.
    Det är en Derbi drd pro, som jag har svetsat bort "blindtarmen" på annars är den inte trimmad.


    Den gör ca 65 km/h.
    Undrar om det finns fler strypningar eller pluggar. Hur svårt det är att ta bort dom, samt hur mycket effekt det gör.

    Hört att det skulle finnas någon luftstrypning eller något i förgasaren eller nåt...
    kan finnas en mässingsbricka för luftinsuget på förgasarn!
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    En EPA pojke som är född 97 trodde han kunde mer om min S60 än jag kan.
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    rifat eller?
    Bäver som gillar lennarts svettiga <3

  3. #3
    Aah tagit bort den.
    Senast redigerat av Anton-B den 2011-09-10 klockan 16:04.

  4. #4
    släng på ett effektrör. Mest effektivt och du får garanterat ett toppfart på 80+
    Glöm inte byta munstycke!

    MVH
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

    Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av E.Hansson Visa inlägg
    släng på ett effektrör. Mest effektivt och du får garanterat ett toppfart på 80+
    Glöm inte byta munstycke!

    MVH
    Hade gärna gjort det, men min farsa är emot det Men det finns la mer än en plugg på min eller? :o
    come at me bro

  6. #6
    Har du kollat i mynningen på avgassystemet ifall det är en rund bricka där som man kan borra bort?

  7. #7
    köp en begagnad krök typ TK eller gianelli och kör med original ljuddämparen hörs i stort sett ingen skillnad
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

    Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

  8. #8

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    936
    Lätt som en plätt om du vill att den ska göra 80 - 85 km/h. Inte för att jag kolla' på vad någon har skrivit här, men ett effektrör och ett munstycke som är ca. 10 - 15 storlekar större än det som sitter på nu. Då har du en Drd Pro som gör 80 - 85


    Sen så sitter det en rätt så stor original förgasare på den, Dellorto 17,5mm

  9. #9
    Har du drevat den?
    Annars kan du ju slänga på en tyngre drevning och tjäna ett par km/h

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Victoor Visa inlägg
    Har du drevat den?
    Annars kan du ju slänga på en tyngre drevning och tjäna ett par km/h
    Bra start, kolla datum innan du postar
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

  11. #11
    ska bli

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in