Yamaha DT50MX Knackade ljud ifrån motorn

Jag och min kompis köpte en DT -89 och den har ett 50cc 5,5hk på. Den gick riktigt bra och maxade typ 65 eller liknande men för några dagar sedan så började den knacka, Ungefär som när man tankar en dieselbil med bensin. Vi tog bort cylindern och den hade inte knackat överhuvudtaget.

Vi la på 3st topplockspackningar och den knackar fortfarande. Inga repor, kolven ser bra ut, allt är fint men det verkar som detta knackade ljudet kommer ifrån cylinderdelen.

Det fanns ett litet glapp på vevstaken åt sidan på liksom 0,3-0,4 mm och inget glapp upp och ner.

Någon som vet vad det kan vara? Kan det typ vara redventilerna eller liknande som spökar.

Tacksam för alla svar om idéer eller tankar.

derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    låter som ramlagrerna är på väg att rasa.
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

Ja du, 22 år av slitage, Kanske dom som är på väg att ge sig. Men det knackade ljudet. Konstigt att ramlager kan ge iväg sådana ljud. Men det kan nog stämma. Tack min vän!

Ingen annan som läser som möjligtvis har någon idé?

Det blir väl ett knackande ljud om kolvringarna har fåt en smäll när dom monterades? kanske att dom är av på ett ställe? min dt började att rassla när ramlagerna höll på att ge upp iaf.

Detta ljud bara uppstod, vi hade inte haft isär motorn innan ljudet uppstod.

derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Mudam Visa inlägg
    Detta ljud bara uppstod, vi hade inte haft isär motorn innan ljudet uppstod.

De låter som att lagrerna är på väg eller har rasat.
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

Update : Det var svänghjulet som var löst som vi redan kollat. Peronen innan oss hade lagt dit fyra Brickor ist för att fixa muttern! Så nu är det ordnat.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in