Ämne: kompression fråga
-
2011-09-13, 21:52 #1
kompression fråga
Felet är fixat, kan låsa här
Senast redigerat av DtMannen den 2011-12-07 klockan 13:37.
-
2011-09-13, 22:19 #2
stitet behöver inte vara längre ifrån kolven för att du planar.
och ja kompet komemr bli samma om du fräser ur förbränningsrummet.Jag är inte rasist,
Ja är pianist, Ja trycker ner både vita och svarta
-
2011-09-13, 22:25 #3
-
2011-09-13, 22:29 #4
-
2011-09-13, 22:40 #5
-
2011-09-13, 22:44 #6
Hmm... mätte du klämspalten (squishen) innan du planade toppen?
kompressionen förändras helt klart när du planar toppen. för högt komp så kan oönskade ting hända
-
2011-09-13, 23:02 #7
-
2011-09-14, 00:18 #8
-
2011-09-14, 20:47 #9
Gör en spacer på 2mm och lägg mellan cylinder och motorblock. Eller leta upp nytt topplock ?
För även om du fräser ur toppen så är det inte säkert det blir samma kompressionsförhållande som innan.
Är kicken helt stum så kanske det blivit så mycket att kolven tar i toppen.
MVHutför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv
Släng en kommentar på Dracenhttp://www.moppenet.nu/showthread.php/4708
-
2011-09-19, 22:25 #10
har svarvat ur förbränningsrummet nu så kompet är som innan..men vägrar starta trots att den får gnista & bensin...vad kan va fel?
-
2011-09-19, 22:31 #11
att den tar tjuvluft?
M42B18Power!
You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!
-
2011-09-19, 22:45 #12
-
2011-09-19, 23:59 #13
Märker du att det läcker utan att den ens startat så läcker det aldeles för mycket.