-
2010-06-23, 19:40 #1
Frakta mopeden med pendeltåg?
Hej,
Ska till Gotland snart, tänkte ta med moppen dit. Orkar inte fixa med släp o grejer så undrar hur möjligheterna ser ut med att rulla in moppen i ett pendeltåg. Finns ju ett pendeltåg som rullar dit. Bor i Södertälje så vill helst slippa köra dit den (Nynäshamn).
Någon som gjort detta?
-
2010-06-23, 19:47 #2
du komemr bli avkastad från tåget.
Jag är inte rasist,
Ja är pianist, Ja trycker ner både vita och svarta
-
2010-06-23, 19:48 #3
-
2010-06-23, 19:57 #4
Utav vilken anledning? Finns folk som tar med sig cyklar :S (VEET att de inte är samma sak.)
Bra fråga, har aldrig hänt mig att jag stött på kontrollant dock har det inträffat farsan. Om det inte är
mycket folk på tåget så lär någon knappast klaga?
-
2010-06-23, 19:59 #5
Ring till SJ eller vem det är som kör och fråga!
-
2010-06-23, 20:06 #6
-
2010-06-23, 20:41 #7
dom kommer säga i högtalarna att du ska stiga av vid nästa station. och lyssnar du inte kommer väktarna och hämtar dig.
fattar ni väl själv att ni inte kan ta en moppe full med bensin in på ett tåg. det är ju en hälsofara för alla andra. tänk om moppen välter och så rinner det ut soppa.
mina polare har försökt med samma sak. alltid samma grejj. har du otur kan du få böter med.Jag är inte rasist,
-
2010-06-23, 22:38 #8
ska bara säga en sak om du tar med en otankad moped och plockar av skylten så räknas det som en cykel eller?
då kan man ta med sig den på tåget men ring somsagt och hör med sjmh furia/am6 delar http://www.moppenet.nu/showthread.ph...ite-am6-också mh furia säljes
http://www.moppenet.nu/showthread.ph...mil-uttagen-06)
-
2010-06-23, 23:48 #9
jag tror inte det hjälper. dom vill itne ha mopeder på tåger. en fara för alla på tåget. så länge du inte spänner fast den och dom tvärnitar så flyger den och kan skada nån. om du säger att den är tom och det kommer inte att hjälpa. dom har säkert hört det 1000 gånger innan
ni behöver inte försöka säga emot. för om ni verkligen tänker efter så fattar ni att det inte går. tänk hela vägen inte bara halva som många gör.Jag är inte rasist,
-
2010-06-27, 16:47 #10
- Reg.datum
- May 2010
Sålänge det inte står någonstans att man inte får göra det så är det väll bara att testa, jag tycker du ska köra en runda i tåget också ^^.
Nä men ring och kolla, det är bäst! Säg bara inte vilket tåg du hade tänkt ta för ifall de säger nej kanske de kollar extra just det tåget du sa att du skulle åka.