Hybridvisning

Am6 sitter fast (aprillia rs50) mekhjälp!! snabba cash i stockholm??!?!

Tjena

Har en am6 som sitter fast. cylindern är avplockad och den är det inget fel på. Växlarna går i så växel lådan verkar funka...vevstaks lagret är ok...

Det är lixom veven som inte vill röra på sig, (eller jo lite, den rörde på sig lite när jag drog ur moppen ur bilen, en växel hade hoppat i och med stor vikt/kraft på bakhjulet så rörde sig veven ett 5dels varv ungefär)

Jag har aldrig meckat am6 (jo jag har bytt toppackning och cylinderfotspackning och lite annat jox)

Så till min fråga vad beror detta på att veven sitter fast? är det något ramlager som nypt? är veven skev? har svänghjulet fastnar på något super duper konstigt sätt?

Jag vet att jag borde felsöka lite men jag har lixom ingen lust, har inte delat på en växlad moppemotor på 15år och då var det sachs och zyndapp motorer

Finns det någon som är bra på am6 i stockholm som vill tjäna en bra slant och riva motorn och byta det som är fel/paj??? självklart kör jag hem motorn och hämtar den jag betalar även delarna osv, vill gärna ha hjälp med det här eftersom jag är så jävla lat och bekväm så jag pallar inte att göra det själv.
    är ju bättre att någon som vet vad dom gör gör det går ju både fortare och blir säkert bättre. (jag vägrar att lämna den till en verkstad eftersom dom oftast är totalt jävla dumma i huvet och tar betalt för att byta ut fel prylar sabba grejer osv osv)

Hade ju kunnat köpa en annan motor men am6 med elstart verkar inte vara jätte vanliga.

Kan ju tillägas att jag köpte den i det här skicket, och kolven är ny så det kan ju ligga ett litet ner tappat kolvclips i vevhuset och jävlas, men vad vet jag, tror att felet dök upp tidigare och kolven bytes pga av att motorn satt fast, det är ju lixom det första man gissar på, att den skurit när det sitter fast?!

Alla tips och trix är välkomna (spydigheter välkomnas också, på egen risk

35 har läst men ingen som skriver, kom igen med tips!!!!
    Senast redigerat av Hannes den 2011-09-15 klockan 12:29.

ramlagrena är antagligen slut
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    Marknadsmallen kan ju va bra att använda. om inte moddsen ska fixa ett nytt rövhål på dig.

derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av dt50r Visa inlägg
    ramlagrena är antagligen slut
    Går de att röra på vevstaken eller bara på själva vevaxeln å de? Går staken att röra men inte axeln så är de ramlagrerna som är skurna, och går de att röra på axeln men inte staken så är de vevlagret
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in