-
2011-09-17, 21:44 #1
- Reg.datum
- Apr 2011
- Ort
- Kalix
- Inlägg
- 28
Tips på vass hyper cylle till nya derbi motorn?
Hej, Min PR 70cc DooD portade cylle skar nyss och jag funderar på någon ny vassare cylinder
funderar på en parmakit 95cc har en 40mm doppler vev så den ska passa
har ni något tips på en vass cylle?Senast redigerat av Hjerpe den 2011-09-17 klockan 21:51.
-
2011-09-17, 21:53 #2
Hade inte köpt Parmakit! Har själv en som du kanske sätt... Dålig kvalite för de priset....tyvärr
Och sen får du ju porta blocket om du inte redan gjort de?
-
2011-09-17, 22:07 #3
- Reg.datum
- Apr 2011
- Ort
- Kalix
- Inlägg
- 28
-
2011-09-17, 22:13 #4
Okej, jo jag har hört och sätt massa som har Parmakit och dom har massa nikasil som släppt i cylindern....tråkigt...så för dom pengarna hade jag hellre köpt nått likvärdigt, för jag tycker absolut inte att pamakit är värt pengarna.... då hade jag hellre köpt en ny pr 3 cylle!
Ja och då får du ju klyva motorn och plocka ut veven o så me..
Vad har du för mer setup?
-
2011-09-17, 22:15 #5
PR3, Pata Negra, RedRevo, MHR Team, Polini Evo av något slag?
Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay
-
2011-09-17, 22:18 #6
Aa håller med helt! En pr cylle kan du ju klämma ut upp te 26hk oportad....och min säger dom kanske 23hk och tänkt då 95cc.....kanske 19-20hk kanske
De som gör så att alla vill ha Parma är ju för att den höga kubiken lockar...så låt dig inte luras utav de och ta reda riktigt
på allt om dom innan man köper den, De är mitt råd iallafall!Senast redigerat av Sebbe_Sillman den 2011-09-17 klockan 22:48.
-
2011-09-17, 22:21 #7
Modifiera motorn och köp min polini big evo 84cc och kläm på
Kan vara något!En sann moderat.
Sköt dig själv o skit i andra
-
2011-09-17, 22:22 #8
-
2011-09-17, 22:24 #9
-
2011-09-17, 22:24 #10
- Reg.datum
- Apr 2011
- Ort
- Kalix
- Inlägg
- 28
Sillman: Okej, jag har:
doppler vev,
stage6 pwk 28mm gasare
pr rör
malossi membran
bra inställd orginal tändning
Mvt koppling
Vill inte byta vev har inte råd med de, men måste ha en ny cylinder
-
2011-09-17, 22:29 #11
-
2011-09-17, 22:31 #12
Jadå de kan han!
Okej men läste du de jag skrev innan då?
Köp en pr cylle då du får fan ut 26 oportat!! och min 110cc tippar dom på 23hk så tänkt då din 92cc om du köper de!
Köp pr 3:an! slipper du porta blocket och sära på den o allt!
Gick den bra med din gammla då? tror du du hade runt 25? eller var de mindre?
Vaför skar den?
-
2011-09-17, 22:32 #13
- Reg.datum
- Apr 2011
- Ort
- Kalix
- Inlägg
- 28
har hållt bra än så länge för mig
men som sagt jag har inte råd att köpa ny vev, så vill ha någon cylinder som passar till 40mm slaglängd? vars kan man hitta PR3 cyllen men då måste jag ju byta vev till 43mm eller?
-
2011-09-17, 22:37 #14
- Reg.datum
- Apr 2011
- Ort
- Kalix
- Inlägg
- 28
Skulle vilja ha den men då måste jag väl byta vev? jo den gick jävligt bra den toppade 126km/h efter min drd pro mätare som visar ganska exat
, men vet inte om man ska säga att den skar, en liten bit från kolvringen hade lossnat och legat och skavit på cylindern så nikasilen hade släppt
-
2011-09-17, 22:39 #15
Okej
Nej då blir de inte lätt
Ja de måste du ju helst för dom är ju gjorda för varann och uträknat så....men om du hade haft 44mm vev eller nått så hade de inte barit några problem alls för då får du ha en tjokare packning eller en spacer! men nu har du ju en runten doppler vev som är på 40mm slag så du lär ju få bytta den iallafall
Jaha okej de var ju synd de...sleten kolvring då eller?
Måste med byttas med jämna mellanrum
-
2011-09-17, 22:44 #16
Eftersom du har en DooD-cylinder tycker jag att du ska lägga pengarna på en nicasilering (stavning..) istället, för cylindern blir ju som ny då och den lär ju ha potential om den är portad av DooD liksom!
Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay
-
2011-09-17, 22:48 #17
- Reg.datum
- Apr 2011
- Ort
- Kalix
- Inlägg
- 28
-
2011-09-17, 22:50 #18
- Reg.datum
- Apr 2011
- Ort
- Kalix
- Inlägg
- 28
-
2011-09-17, 22:51 #19
-
2011-09-17, 22:52 #20Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay
-
2011-09-17, 22:53 #21
-
2011-09-17, 22:54 #22
tror nicasilering gå på minst 1800.
M42B18Power!
You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!
-
2011-09-17, 22:54 #23
- Reg.datum
- Apr 2011
- Ort
- Kalix
- Inlägg
- 28
-
2011-09-17, 22:55 #24
-
2011-09-17, 23:03 #25
- Reg.datum
- Apr 2011
- Ort
- Kalix
- Inlägg
- 28
Vad säger ni om pata negra cyllen? min farsa säger att han betalar hälften av cylindern jag köper, så jag funderar vad jag ska ha för cylinder
-
2011-09-17, 23:05 #26
-
2011-09-17, 23:05 #27
mhr team eller prorace 3 skulle jag valt om de bara skulle vara smack på...
M42B18Power!
You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!
-
2011-09-17, 23:06 #28
Ja mhr hade me varit nått! har jag med funderat på innan jag köpte min men köpte praman för den var så ovanlig
-
2011-09-17, 23:07 #29
-
2011-09-17, 23:08 #30