1. #1

    Yamaha Aerox Funkare Inte!

    Jag blir så ini helvetes frustrerad på denna mopeden.

    Körde helt vanligt så börjar den dö, kunde starta den 30 sekunder efter och sen köra en liten bit till.
    Kommer hem, öppnar luftfiltret, helt blött, torkar det. Den startar inte så jag tar bort förgasarn och rensar den och tar ut all bensin.

    Sen startar den, den startar några gånger sen försöker jag köra iväg så dör den, försöker att starta den men den startar inte.

    Kan det vara att förgasarn blir dränkt i bensin? Ibland när jag kickar så pyser det väldigt högt.

    Snälla, någon som vet vad problemet är?

  2. #2
    Kanske är flottören som hängt upp sig? Öppna och kolla bara, den lilla nålen därinne krabbade för mig - hade ett liknande problem själv.
    "Inställningen är halva grejen"

  3. #3
    Vart sitter den, hur ser den ut?

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Chrillzen Visa inlägg
    Vart sitter den, hur ser den ut?
    Inuti flottörskålen, undre sidan av förgasaren. Den lilla vita grejen typ, sitter fast med en nål typ. Fungerar nästan som ett gångjärn kan man väl säga.
    Tror du fattar när du ser.
    "Inställningen är halva grejen"

  5. #5
    Min undersida av förgasarn är svart, men ska jag skruva loss den och kolla inuti den? Hur ser den ut om den hängt sig.

  6. #6
    Har kollat flottören och den funkar, varje gång man lossar förgasarn och tömmer den på bensin och sen sätter tillbacks allt så startar den, någon som vet felet?

  7. #7

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    18
    skit i mustycker låter det som!

  8. #8
    Nää inte det heller.

  9. #9
    om den pyser eller tjuter betyder det att du har dåliga topp/cylinderfots packning vilket även gör att den inte kan starta...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in