Sidan 1 av 2 12 Sista

Ämne: Saab 99 2D

  1. #1
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095

    Saab 99 2D

    Har spenderat denna kväll att skissa upp en Saab 99 från grund och botten
    till det stuk man vill ha, kommentera och ge gärna synpunkter!

  2. #2
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Jävligt snygg!
    Det jag skulle kunna klaga på är att ha lite mer gummi på däcken, sen har 99an 4bult original, men det kan man ju ändra..
    Sen skulle jag vilja ha ett rakt rör ut istället för dämparen, alternativt göra dämparen större.
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

  3. #3
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Jävligt snygg!
    Det jag skulle kunna klaga på är att ha lite mer gummi på däcken, sen har 99an 4bult original, men det kan man ju ändra..
    Sen skulle jag vilja ha ett rakt rör ut istället för dämparen, alternativt göra dämparen större.
    Joo jag vet att det skulle vart lite mer gummi, men gör man däcken större blir det
    rena rama monster trucken, sen så vet jag att det är 4bult på dom gamla saabarna men sen kan man ju ha lite fantasi att man bytt ut upphängning och allt vad det heter för att kunna ha
    nyare bromsar osv

  4. #4

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    helsingborg
    Inlägg
    406
    den va rätt cool faktiskt, gillade stuket den fick rätt välgjord med, bra detaljer osv , om jag nu är tvungen att kritisera så är det att du kanske ska va lite försiktigare med pen tool, blev lite ojämna linjer lite här och var när man kolla hel skärm, men på mindre forum storlek ser det skit bra ut! keep it up

  5. #5

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Åstorp ,Skåne
    Inlägg
    687
    kan du inte göra en Volvo istället ? volvo <3

  6. #6

  7. #7

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Åstorp ,Skåne
    Inlägg
    687
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Ne, då blir de ju skit på skärmen
    aaj.. det gjorde ont :S .. Men vi alla tycker olika. .. som du sa Ont: riktigt bra jobbat fast det inte e en volvo ^^

  8. #8
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av ToMiii Visa inlägg
    den va rätt cool faktiskt, gillade stuket den fick rätt välgjord med, bra detaljer osv , om jag nu är tvungen att kritisera så är det att du kanske ska va lite försiktigare med pen tool, blev lite ojämna linjer lite här och var när man kolla hel skärm, men på mindre forum storlek ser det skit bra ut! keep it up
    Tack, jag har tyvärr inte användt pen tool nånting, jag har bara användt brush tool och shift knappen, kan vara därför det blev en del ojämna linjer
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    kan du inte göra en Volvo istället ? volvo <3
    Vem vet, kanske blir någon volvo nästa gång

    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Ne, då blir de ju skit på skärmen

    Ont: Riktigt fett, du kan din grej!
    Tack!

  9. #9

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Åstorp ,Skåne
    Inlägg
    687
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg

    Vem vet, kanske blir någon volvo nästa gång

    !
    Yessss!

  10. #10
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Uppdatering med en bild på hur långt jag kommit, oroa er inte den är inte klar på långa vägar.

  11. #11
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Riktigt bra! Får man fråga vilka program du använder?
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  12. #12
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Riktigt bra! Får man fråga vilka program du använder?
    Hederligt Photoshop CS5

  13. #13
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Hederligt Photoshop CS5
    Trevligt! Kör du på ritbord eller några andra tillbehör?
    Om du använder musen så är det creed till dig!
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  14. #14

  15. #15
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Trevligt! Kör du på ritbord eller några andra tillbehör?
    Om du använder musen så är det creed till dig!
    Jag använder bara musen och till viss del att man håller in shift knappen så man kan dra raka linker
    Citat Ursprungligen postat av Bratwuurst Visa inlägg
    tuff !
    Tack!

  16. #16
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Jag använder bara musen och till viss del att man håller in shift knappen så man kan dra raka linker
    Nu känner jag mig efter.. använt Photoshop i ca 3år och aldrig noterat detta! Tack ska du ha och keep up the good work!
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  17. #17
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Nu känner jag mig efter.. använt Photoshop i ca 3år och aldrig noterat detta! Tack ska du ha och keep up the good work!
    haha, Det är alltid trevligt att upptäcka nya funktioner.
    Tack själv!

  18. #18

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    helsingborg
    Inlägg
    406
    angående linjerna osv, visste inte att du använde den metoden, väldigt bra för att va gjort med enbart det! credits till dig där, är imponerad dock skulle jag valt pen tool då allt blir jämnare och finare, men du verkar ju vilja ha denna mer som en toon / vexel ist för realistisk brush, och jag ÄLSKAR att du lägger ner tid på detaljer osv! blir skit fint, och gillar även att du lägger märke till sånna saker som att det inte ska va enbart skuggat neråt utan ska va reflekterande från den vita marken! keep up the good work, säg till direkt om du behöver tips eller hjälp, jag stödjer detta projektet till 100%

    @ pAd105: måste rätta ut allt det här, att använda en ritplatta är svårare i sånna här fall då man vill ha mycket symetri och mycket jämna linjer, jag vet själv för jag har en ritplatta som jag trodde skulle förbättra mitt arbete, men ack så fel jag hade visserligen var det sjukt bra med pen pressure funktionen och att saker och ting gick mycket snabbare utan en massa klickande hela tiden, var sjukt bra till ojämna reflektioner såsom moln, dem blev mycket mer detaljerade för jag tröttna inte lika snabbt, men sen insåg jag att jag är väldigt ostadig på handen med en tablet, är inte som att rita för då vet man var man rör handen för man kollar på handens rörelse, men med en tablet är rörelsen i blindo ( ifall man inte har en on-screen tablet som dock kostar minst 5000 begagnade) då man har plattan på bordet och kollar på skärmen så det är lättare att få såhär jämna resultat med en mus, dock är jag väldigt imponerad av arvidzons verk, precis sån sorts kreativitet jag vill se mer av här

  19. #19
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av ToMiii Visa inlägg
    angående linjerna osv, visste inte att du använde den metoden, väldigt bra för att va gjort med enbart det! credits till dig där, är imponerad dock skulle jag valt pen tool då allt blir jämnare och finare, men du verkar ju vilja ha denna mer som en toon / vexel ist för realistisk brush, och jag ÄLSKAR att du lägger ner tid på detaljer osv! blir skit fint, och gillar även att du lägger märke till sånna saker som att det inte ska va enbart skuggat neråt utan ska va reflekterande från den vita marken! keep up the good work, säg till direkt om du behöver tips eller hjälp, jag stödjer detta projektet till 100%
    Tusen tack ToMiii!

    Nu har jag lagt på lite glans, även lagt till en liten ratt!
    Senast redigerat av ArvidsZon den 2011-09-23 klockan 19:26.

  20. #20
    Riktigt fint verk!

  21. #21
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av Hilmersson Visa inlägg
    Riktigt fint verk!
    Tack tack!

  22. #22
    Engdaaahls avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    533
    Riktigt fint med en SAAB också! Det ger pluspoäng!
    När jag var liten och mådde as dåligt så tog jag ett finger och stoppa upp i röven, sen så luktade jag på det. Det luktade så jävla illa så jag spydde.

  23. #23
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av Engdaaahl Visa inlägg
    Riktigt fint med en SAAB också! Det ger pluspoäng!
    Haha

  24. #24

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    helsingborg
    Inlägg
    406
    börjar bli fint du, skulle gett dig lite pointers nu om jag hade tid, men ska iväg om en stund så ger lite mer tips på söndag

  25. #25
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av ToMiii Visa inlägg
    börjar bli fint du, skulle gett dig lite pointers nu om jag hade tid, men ska iväg om en stund så ger lite mer tips på söndag
    Kanon!

  26. #26
    Cred på dina photoshop skills!
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  27. #27
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    Cred på dina photoshop skills!
    Tack!

  28. #28

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    helsingborg
    Inlägg
    406
    du, vi tar hjälpen över msn då jag vill visa dig några metoder och måste skicka screenshots hela tiden för det så, om du itne har min msn så skicka ett pm så får du den, annars kan du bara skriva när du vill

  29. #29

  30. #30
    Grymt! Riktigt snygg jobb!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in