Peter_95s avatar
    Reg.datum
    Jun 2010

Dreva min rieju spike 00 , hjälp

Tjena har en rieju spike 00 30 moped med mk rk replica 72 munstycke , urpluggad luftburk , och 12/56 (tror bakdrevet är 56) , den orkar inte 6an & är seg på 5an , tänkte köpa nytt bakdrev , vilket bakdrev bör ja köpa ? och sen vet nån om de är 420 kedja på spike ? tack på förhand

Lustigt att den inte klarar 6an, 12-56 är ju lätt drevning. Säker på att det inte är något annat!
    Jag kör 12-48 eller 14-56, men det är nog inte så lyckat för dej om den inte orkar nu.
    Rensa förgasaren, bestycka om osv..

Peter_95s avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    helt säker på att de inte är nåt annat , en kompis kör med 12/52 den axxar & orkar alla växlar , ja tänker nog köpa 50 - 52 , vilket skulle du köpt ? och är de 420 kedja original ?

Reg.datum
    Dec 2010
    Citat Ursprungligen postat av Peter_95 Visa inlägg
    helt säker på att de inte är nåt annat , en kompis kör med 12/52 den axxar & orkar alla växlar , ja tänker nog köpa 50 - 52 , vilket skulle du köpt ? och är de 420 kedja original ?
    Om den inte orkar på 6an nu med 56 så ska du sätta på större.
    Ju mindre drev bak desto mer fart - Ju större drev bak desto mer accelration.
    Ju mindre drev fram desto mer accelration - Ju större drev fram desto mer fart.

Peter_95s avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    finns inte större drev än 56

Reg.datum
    May 2010
    Den ska ju lätt klara varva ut på 6an med den drevningen.
    Är den bra inställd,rengöra,prova byta kolvringar om det innan inte hjälper...
    För du har rätt lätt drevning redan plus ett lågvarvigt rör så borde inte vara något problem att varva ut...

Peter_95s avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    Den ska ju lätt klara varva ut på 6an med den drevningen.
    Är den bra inställd,rengöra,prova byta kolvringar om det innan inte hjälper...
    För du har rätt lätt drevning redan plus ett lågvarvigt rör så borde inte vara något problem att varva ut...
    kanske beror på att ja har en rätt skaplig bukla i myyningen ?

davzzs avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    kanske beror på att ja har en rätt skaplig bukla i myyningen ?
    Möjligtvis.

Men som föregående talare sade, kolla om förknasaren är smutsig etc.
    Går den absolut bäst med 72, eller har du testar andra storlekar ?
    ... är helt ärligt mentalt efterbliven, när han är hungrig så får han ögon stora som tefat, går runt och gör avgrundsvrål!
    Som jag då..

Peter_95s avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Citat Ursprungligen postat av davzz Visa inlägg
    Möjligtvis.

Men som föregående talare sade, kolla om förknasaren är smutsig etc.
    Går den absolut bäst med 72, eller har du testar andra storlekar ?
    fföggen är ren , den går bäst med 72 , drar / hänger på mina polare med liknande setuper

davzzs avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    fföggen är ren , den går bäst med 72 , drar / hänger på mina polare med liknande setuper
    Du skrev förut, om någon kompis som t.om. hade tyngre drevning. Men iaf, om han har samma moppe, så kan du ju testa med hans rör, ifall det är buklan som gör att den inte orkar..

Sen, det borde stå inristat på kedje länkarna ifall det är 420, vilket det förmodligen är.
    ... är helt ärligt mentalt efterbliven, när han är hungrig så får han ögon stora som tefat, går runt och gör avgrundsvrål!
    Som jag då..

derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    gör som ovan sade, byt rör.tror inte de
    finns så många mopeder som har storre en 420 möjligen 428 men inte större än så
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Det ÄR 420. Testa ett nytt stift, större munstycke, rensa förgasaren och testa igen.
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

Peter_95s avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Det ÄR 420. Testa ett nytt stift, större munstycke, rensa förgasaren och testa igen.
    ,ska prova 8 gradigt stift imrn , har 7 gradigt nu , sen har ja även bytt till 50 drev bak ist för mitt 56 drev så de är 12/50 nu , men den orkar fortfarande iinte 6an , borde de bli mer drag pån så den orkar 6an med 13 drev fram eller 11 ? om inte stiftet funkar

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in