Ämne: blinkers fel

  1. #1

    Post blinkers fel

    är så att ja köpt en sån här baklampa med inbyggda blinkers (LED) http://twostroke.se/product.asp?product=21145 och biltemas mini led blinkers nu till problemet..
    när ja blinkar så blinkar de inte utan bara lyser och ibland så lyser alla blinkers samtidigt , är problemet att ja måste köpa motstånd ? eller va är felet ?

    MVH !

  2. #2
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av tokköparn Visa inlägg
    är så att ja köpt en sån här baklampa med inbyggda blinkers (LED) http://twostroke.se/product.asp?product=21145 och biltemas mini led blinkers nu till problemet..
    när ja blinkar så blinkar de inte utan bara lyser och ibland så lyser alla blinkers samtidigt , är problemet att ja måste köpa motstånd ? eller va är felet ?

    MVH !

    Ja du måste ha ett motstånd till led blinkers
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av derbi_killen Visa inlägg
    Ja du måste ha ett motstånd till led blinkers
    vilket motstånd ska man köpa å för finns ju på 10-20w har ja för mig och ska man köpa 1 eller 2 set ?

  4. #4
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av tokköparn Visa inlägg
    vilket motstånd ska man köpa å för finns ju på 10-20w har ja för mig och ska man köpa 1 eller 2 set ?
    Överlåter frågan till nån som är kunnig inom el för jag är inte så insatt i de.
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av derbi_killen Visa inlägg
    Överlåter frågan till nån som är kunnig inom el för jag är inte så insatt i de.
    okej tack ändå!

  6. #6
    Bara byt till ett relä, har för mig att det ska vara ett på 12,8 volt. Rätta mig om jag har fel.
    Men iallafall, ett relä anpassat för LED-stuff. Tror du ska ha 3-stift faktiskt. 80% säker. Mycket lättare att byta än sätta dit motstånd vid varje sladd.
    "Inställningen är halva grejen"

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Visa inlägg
    Bara byt till ett relä, har för mig att det ska vara ett på 12,8 volt. Rätta mig om jag har fel.
    Men iallafall, ett relä anpassat för LED-stuff. Tror du ska ha 3-stift faktiskt. 80% säker. Mycket lättare att byta än sätta dit motstånd vid varje sladd.
    okej tack för svar

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Visa inlägg
    Bara byt till ett relä, har för mig att det ska vara ett på 12,8 volt. Rätta mig om jag har fel.
    Men iallafall, ett relä anpassat för LED-stuff. Tror du ska ha 3-stift faktiskt. 80% säker. Mycket lättare att byta än sätta dit motstånd vid varje sladd.
    tack för svar

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in