ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    vad är det för moped vi pratar om?

borde bli lite skillnad men är inte säker för det är en äldre moppe ju kan typ inget om am5 men blir mkt skillnad på am6 iallafall

derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av ***matte*** Visa inlägg
    borde bli lite skillnad men är inte säker för det är en äldre moppe ju kan typ inget om am5 men blir mkt skillnad på am6 iallafall
    de sitter inte am5 på dtmx am5 sitter på drac -98 osv. De kommer inte bli speciellt stor skillnad men lite kommer de bli sen heter de jamarcol

Edit: am5 och am6 är i stor tsätt samma motor bara annan utväxling
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

hehe okej då vet jag
    Citat Ursprungligen postat av derbi_killen Visa inlägg
    de sitter inte am5 på dtmx am5 sitter på drac -98 osv. De kommer inte bli speciellt stor skillnad men lite kommer de bli sen heter de jamarcol

Edit: am5 och am6 är i stor tsätt samma motor bara annan utväxling

någonstans mellan 3 - 6 hk skulle jag tippa på, men det är vridet som är intressant!

derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Gamle Gråben Visa inlägg
    någonstans mellan 3 - 6 hk skulle jag tippa på, men det är vridet som är intressant!
    De kommer inte bli 3-6hk skillnd genom aatt byta från org rör till ett jamarcol knappt 1hk
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

Citat Ursprungligen postat av Gamle Gråben Visa inlägg
    sné?¿
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

Så länge du har originalcylindern i orört skick kommer rörbyte inte göra någon nämnvärd skillnad, bortsett från att din plånbok blir lättare.

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Så länge du har originalcylindern i orört skick kommer rörbyte inte göra någon nämnvärd skillnad, bortsett från att din plånbok blir lättare.
    Står ju dock att han har 70cc polini?
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

Ah, blev förvirrad av all annan rappakalja i tråden. Med en sån lär det göra rätt stor skillnad.

Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Ah, blev förvirrad av all annan rappakalja i tråden. Med en sån lär det göra rätt stor skillnad.
    knappast.

Skulle räkna med omkring 20km/h mer med ett annat rör än original, sannolikt lite ändrad drevning och förgasarbestyckning. Givetvis en rejäl ökning i styrka också. På en gammal DT tycker jag det gott och väl räcker för att kalla det "rätt stor skillnad", men det beror ju på vad man jämför med...

derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    De sitter ingen plugg i dtmx rören, trimrören är bara grövre. Därför kallas trimrören för "grovkrök" det blir inte mycket skillnad jämfört med org röret, men kanske 10-15km/t

Ingen plugg, men diverse mellanväggar och perforerade rör avsedda för att dämpa ljudet. Dom fungerar även utmärkt för att dämpa effekten på de vassare cylindrarna.

Citat Ursprungligen postat av SlickePott Visa inlägg
    sné?¿
    nej ?

Citat Ursprungligen postat av derbi_killen Visa inlägg
    De kommer inte bli 3-6hk skillnd genom aatt byta från org rör till ett jamarcol knappt 1hk
    ja det är klart det inte blir det, jag menade 3-6 hk totalt, men det var dåligt formulerat.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in