1. #1

    Elstart och Halvljus problem [Yamaha Neos 01]

    Hejsan! Har letat runt på google väldigt länge nu, men jag hittar inte något svar på mina frågor.
    *Jag kan börja med Halvjus problemet:
    Halvljuset fungerar lite då och då ( för det mesta ALDRIG).
    Jag bytte ut lampan, men får fortfarande samma problem. Jag har även slipat/skrapat lite lätt på själva "kontakten" som sitter mot lampan, men det gjorde inte saken bättre.
    Helljuset fungerar dock helt felfritt.

    Elstarten har inte fungerat sedan jag köpte mopeden av en polare.
    Har testat med ett annat batteri, men det fungerar inte heller. Även testat med ett annat Relä, och det funka inte heller!

    Tack i förväg
    /Luan

  2. #2

    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    linköping
    Inlägg
    1 239
    Kollat magneterna i startmotorn?
    Hade det problemet själv, tog sandpapperliknande (kommer inte ihåg vad det heter) och putsa lite, sen funkade det
    Hej, jag gillar att göra saker. Funkar det blir jag glad..

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av widell Visa inlägg
    Kollat magneterna i startmotorn?
    Hade det problemet själv, tog sandpapperliknande (kommer inte ihåg vad det heter) och putsa lite, sen funkade det
    Ska ta lös elmotorn imorgon och kolla

    Nu återstår elfelet på Halvljuset, någon som har någon idé?

    btw, "slog" lite lätt på framkåpan där lyktan sitter i, så lyste den i någon sekund och sedan la den av igen. Har slipat lite lätt på alla kontakter och bytt ut lampan som jag sa i förra posten :p

  4. #4
    Problemet med elstarten var sladdarna. För jag och en kompis testade att sätta den direkt mot batteriet, och då fungerade den hur bra som helst. så jag ska bara byta ut lite sladdar!

    Nu återstår problemet med halv-ljuset. Någon som har någon idé`?

  5. #5

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in