1. #1
    Lökens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Norrköping & Gamleby
    Inlägg
    368

    Honda CRM kylsystem knas (kokar) Update 21/10-11

    Tjena, jag har lite problem med min kylning på hondan.
    Jag tog och bytte kolv o lite sånt, sedan testade jag att kicka lite, bara för att känna om den kick runt fint, men det bubblade till lite i vattnet då.. :S
    Sedan när jag startade den så klickade locket på kylaren, kände man på locket så kände man klickandet.
    Jag testade att köra lite och sedan stannade och då så kokade vattnet.. Men när den började koka, då slutade klickandet.. Efter det gick jag igenom och kollade så att det inte var tätt någonstans och det var det inte, sedan luftade jag systemet när jag fyllde på vatten. Men det kokar fortfarande.
    Det känns nästan som att det är för mkt tryck i systemet.. som att kompressionen läcker ut i systemet, men har ju inte förlorat någon kraft, snarare tvärtom..

    Så jag undrar vad det kan vara för fel?
    Jag har inte märkt att det är fel på vattenpumpen, vet dock inte hur man kollar det. Men på derbin jag hade knackade det lite och det gör det inte på hondan.
    Sen vet jag inte om termostaten är hel..? vet inte om det kokar om den är trasig heller..?

    Så jag behöver verkligen hjälp!!

    Update 21/10-11

    Tjena, jag har fixat lite på hojjen nu. Jag bytte toppackning och lite andra packningar. Sedan körde jag endel och det gick bra vad jag vet, men en packning gick (den mellan block och vattenpumpskåpan) så den bytte jag. Men efter det kokar den lite igen.. :S Jag kan inte hitta några fel på nån packning eller liknande.. -.- vad kan det va? Det går en slang ifrån toppen på kylarn, vid locket ungefär. Den slangen går till en enskild tank och det brukar koka i den också.. :S På tanken är det markerat Max och Min..
    -Nya packningar
    -Ny Kolv
    -Luftat systemet

    Hjälp!
    Senast redigerat av Löken den 2011-10-21 klockan 21:41.

  2. #2
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Förmodligen topplocks packningen
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  3. #3

  4. #4
    Lökens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Norrköping & Gamleby
    Inlägg
    368
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Förmodligen topplocks packningen
    Förstod nästan det då den var kass
    Men vill att den skulle funka

    Citat Ursprungligen postat av eddie^ Visa inlägg
    bubblar de i vattnet så är det toppackningen, innan den kokar dvs. och tryck i systemet ska de va
    Aa den var dålig.. Men problemet är att jag inte hittar någon topplockspackning att köpa :S
    Sen tryck vet jag att det ska va, men alltihop bubblar till när man bara kickar, med avstängd tändning..:S

    Men någon som vet var man kan köpa topplockspackning till CRM?

  5. #5

  6. #6
    Lökens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Norrköping & Gamleby
    Inlägg
    368
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    24mx? Annars gå till närmsta återförsäljare av honda/crossbutik så ska dom nog kunna fixa fram något från garage24 eller dylikt
    Hittade inget hos 24mx :/ men hittade på nån utländsk sida, men var dyrt tkr jag

  7. #7
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Säker på att inte bara är luft i systemet..?
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  8. #8
    Lökens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Norrköping & Gamleby
    Inlägg
    368
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Säker på att inte bara är luft i systemet..?
    Ja, jag har luftat systemet.. men det verkar vettigt att toppackning är felet, då den var väldigt dålig. Sen har jag för mig att den läckte vatten också, då kolv smälte oså

  9. #9
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Citat Ursprungligen postat av Löken Visa inlägg
    Ja, jag har luftat systemet.. men det verkar vettigt att toppackning är felet, då den var väldigt dålig. Sen har jag för mig att den läckte vatten också, då kolv smälte oså
    Då är det topplockspackningen till 99%
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  10. #10
    Lökens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Norrköping & Gamleby
    Inlägg
    368
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Då är det topplockspackningen till 99%
    Jo, jag tror det med. Sedan hittade jag även packning för bra pris nu

  11. #11
    Lökens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Norrköping & Gamleby
    Inlägg
    368
    Update/Bump

  12. #12
    Lökens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Norrköping & Gamleby
    Inlägg
    368
    Bump! Behöver fortfarande hjälp!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in