Passar detta trim till derbi senda xtreme? (snabbt!)

Som rubriken lyder undrar jag om det här trimmet passar till en derbi senda xtreme.

http://www.blocket.se/stockholm/Metr....htm?ca=11&w=1

fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Isak Visa inlägg
    Som rubriken lyder undrar jag om det här trimmet passar till en derbi senda xtreme.

http://www.blocket.se/stockholm/Metr....htm?ca=11&w=1
    Nej det gör det inte det där är för yamaha dt (am6) motor som har adapter och avgasfjädrar , till senda är det skruvfäste du behöver in i cylindern , så du måste köpa ett rör som är till derbi för då sitter det en adapter med skruvfästen i då passar det

Är det du isak , arvids kompis?
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

Nej, jag tror inte det där avgasröret passar, för att det är till en am6 motor.

http://www.blocket.se/stockholm/Gian....htm?ca=11&w=1

Det här avgasröret passar till din derbi
    Senast redigerat av joh458 den 2011-10-18 klockan 17:06.
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    gay video, gay musik, du måste vara gay.

Nej inte utan adapter! Vet inte vart man kan/om man kan köpa såna separat någonstans.

fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Nej inte utan adapter! Vet inte vart man kan/om man kan köpa såna separat någonstans.
    Cykelkraft säljer iaf inte löst inte 2storke heller , man får göra egen

Okej, tack för alla svar! och aa e arvids kompis

fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Isak Visa inlägg
    Okej, tack för alla svar! och aa e arvids kompis
    hahha fråga mig på fb fall du undrar nått kan det mesta då jag skruvat o pillat med derbisar jag vet inte hur många gånger

aa okey schysst

Citat Ursprungligen postat av fabbbe Visa inlägg
    Cykelkraft säljer iaf inte löst inte 2storke heller , man får göra egen
    Nä jag vet Kunde inte hitta någon själv iaf!

Hur gick din derbi med gianellirör förresten? Drevning? Toppfart? Min går piss just nu, slirar satan på kopplingen 4an - 6an så antagligen slitna lameller/dålig olja. Har förresten prorace lammeller/fjädrar i!
    Sen så gör den bara ca 75 med 13/53 drevning. Har hyffsat axx men forfarande SJUKT korta växlar!

fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Nä jag vet Kunde inte hitta någon själv iaf!

Hur gick din derbi med gianellirör förresten? Drevning? Toppfart? Min går piss just nu, slirar satan på kopplingen 4an - 6an så antagligen slitna lameller/dålig olja. Har förresten prorace lammeller/fjädrar i!
    Sen så gör den bara ca 75 med 13/53 drevning. Har hyffsat axx men forfarande SJUKT korta växlar!
    haha då är vi 2

Jaa jag tyckte den gick riktigt fint för en effektrörs moppe liksom , 14/53 körde jag lite för tungt men med tanke på 21 föggen och insuget och ostrypa cdi:n så var det verkligen inga problem att varva ut den, skulle inte skadat med med 13 fram , jag vet inte riktigt toppfarten men den gick bra enligt mig själv , Aha något sådant problem hade inte jag men testa med ny olja liksom , tycker det är konstigt att den slirar , hade du inte 70 cc? , börja med att byta olja annars får du väll kolla dina lameller

haha då är vi 2

Jaa jag tyckte den gick riktigt fint för en effektrörs moppe liksom , 14/53 körde jag lite för tungt men med tanke på 21 föggen och insuget och ostrypa cdi:n så var det verkligen inga problem att varva ut den, skulle inte skadat med med 13 fram , jag vet inte riktigt toppfarten men den gick bra enligt mig själv , Aha något sådant problem hade inte jag men testa med ny olja liksom , tycker det är konstigt att den slirar , hade du inte 70 cc? , börja med att byta olja annars får du väll kolla dina lameller
    Aha okej, jo jag har en barikit 70kubbe som ligger Men ska ha orgcylle på, ska iaf smälla på en 17.5mm fögge så kanske den går lite bättre.
    Jo, men tycker det är onödigt att byta olja, och sen kanske behöva köpa ännu mer olja om jag ska öppna och kolla lamellerna. Så kanske lika bra att kolla dem lite fort på en gång
    En polares derbi med endast SP går bra mycket fortare än min, han kan ligga på maxvarv 5an/låga varv 6an medans jag maxxar 6an Men axxet är lika, tycker dock jag har riktigt korta växlar. Och verkar inte som att jag har strypt cdi.

fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Aha okej, jo jag har en barikit 70kubbe som ligger Men ska ha orgcylle på, ska iaf smälla på en 17.5mm fögge så kanske den går lite bättre.
    Jo, men tycker det är onödigt att byta olja, och sen kanske behöva köpa ännu mer olja om jag ska öppna och kolla lamellerna. Så kanske lika bra att kolla dem lite fort på en gång
    En polares derbi med endast SP går bra mycket fortare än min, han kan ligga på maxvarv 5an/låga varv 6an medans jag maxxar 6an Men axxet är lika, tycker dock jag har riktigt korta växlar. Och verkar inte som att jag har strypt cdi.
    hahah wtf varför? , nej 17.5 kmr knappt göra någon skillnad från 14 mm , kör på 21 mm ! , om du har strypt cdi måste den dampa ur på höga växlar det gjorde iaf min senda med sp rör och 12/53 med strypt cdi hehehehheheh

hahah wtf varför? , nej 17.5 kmr knappt göra någon skillnad från 14 mm , kör på 21 mm ! , om du har strypt cdi måste den dampa ur på höga växlar det gjorde iaf min senda med sp rör och 12/53 med strypt cdi hehehehheheh
    haha den kanske åker på igen senare, får se
    Mjo, iofs, kanske skaffar lite större då
    Hur menar du? när jag drar fullgas på friläge "varvstoppar" den, som bilar t.ex Låter asballt Men den varvar ju runt 11.000 ändå så tror inte den är strypt! och den får inte för mycket soppa, stiftet är bajsbrunt

fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    haha den kanske åker på igen senare, får se
    Mjo, iofs, kanske skaffar lite större då
    Hur menar du? när jag drar fullgas på friläge "varvstoppar" den, som bilar t.ex Låter asballt Men den varvar ju runt 11.000 ändå så tror inte den är strypt! och den får inte för mycket soppa, stiftet är bajsbrunt
    Jaa sätt på den och en 21:a då går den bra!
    Aaa så låter det , strypa cdi boxen vid 10 k varv

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in