Sidan 2 av 15 Första 123412 ... Sista
  1. #31

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av Riejukillen Visa inlägg
    för att de är roligare än 201m. 201m är bara nått påhitt som sverige har kommit på.
    201 resp 402m är internationellt satta racedistanser för dragracing, inom vilket mopedracingen de facto faller under som tävlingsform, 1/8 resp 1/4 mile, så det är absolut inget svenskt påhitt. Det är uramerikanskt för att tala klartext. 201m-tider är alltså en måttstock även internationellt.
    150m är ett mått som inte har internationellt befäst stöd.

  2. #32

  3. #33

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av Riejukillen Visa inlägg
    men just denna motorsport kommer inte från sverige! utan den kommer delvis ifrån tyskland, holland och övriga europa. och där kör man 150m. och kör man 201m så kan man inte jämföra tiderna man kör på med övriga europas tider. jag säger inte att 201m är värdelöst utan de funkar och är roligt också men de blir mer tävling av det hela om man kör 150m
    Sverige är mer internationellt än Tyskarn, holländarna och de länder där mopedrace kom ifrån (sverige är ett u-land nästan på detta området jämfört med Europa och USA, där man kör 201 resp 402m med mopparna), och är en förlegad rest från den tid när mopparna inte gav så mycket krut som dem gör idag. Idag krävs det 201m för att diffa ut svagare mopeder från de riktigt starka, vissa moppar klarar 402m med bravur mot betydligt större fordon.

  4. #34
    sjukt bra att nån tar tag i detta tyckte det såg mörkt ut med träffar i år så var inne på att sälja allt utom R/T hojjen men nu fick man upp det litte humöret och fick sugen till baka bra gjort.
    som jag såg så var jag redan in skriven på listan men vill bara dubbel säga det att jag kommer
    men tycker ni sakll köra 150m vet att många tycker det säkert är bra men det är mycket roligare med 150m

  5. #35
    Finns det inget för stunting elr ngt ?

  6. #36
    Citat Ursprungligen postat av e.akeez Visa inlägg
    Finns det inget för stunting elr ngt ?
    Hoppas jag inte.......

  7. #37
    Skön den att ni inte kan sätta träffen några dagar efter lön. Hade utan protest kommit med FS1an då.

  8. #38

  9. #39
    hur blir det.. 150 eller 201 meter ?=

  10. #40
    Citat Ursprungligen postat av Skåningen Visa inlägg
    Sverige är mer internationellt än Tyskarn, holländarna och de länder där mopedrace kom ifrån (sverige är ett u-land nästan på detta området jämfört med Europa och USA, där man kör 201 resp 402m med mopparna), och är en förlegad rest från den tid när mopparna inte gav så mycket krut som dem gör idag. Idag krävs det 201m för att diffa ut svagare mopeder från de riktigt starka, vissa moppar klarar 402m med bravur mot betydligt större fordon.
    En original moped klarar med att köra 402 m
    I racing skall det inte va den som skall ha fetast motor som ska vinna, detta blir det om du kör 201m. Fördelen med 150m är att då får du in mer teknik. Andra fördelen med 150m är ju att du får ner hastigheten och det blir säkrare. Detta var därför vi valde att sätta 150m när jag arrangera. Hoppas på en lyckad träff, och bra att någon håller i det.

    Mvh

  11. #41

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av The_svensson Visa inlägg
    En original moped klarar med att köra 402 m
    I racing skall det inte va den som skall ha fetast motor som ska vinna, detta blir det om du kör 201m. Fördelen med 150m är att då får du in mer teknik. Andra fördelen med 150m är ju att du får ner hastigheten och det blir säkrare. Detta var därför vi valde att sätta 150m när jag arrangera. Hoppas på en lyckad träff, och bra att någon håller i det.

    Mvh
    Vem talar om original mopeder?
    Sedan få ner hastigheten? Är det inte bättre att skydda sig bättre då?
    Mig veterligen så är även 201m en tekniskt krävande distans. dem 60 första foten är helt avgörande, gör man bort sig där är man körd i det loppet. Liksom reaktionshastigheten.
    Senast redigerat av Skåningen den 2010-06-27 klockan 23:29.

  12. #42
    1.anti_speedy
    2.vongyllis
    3.sewa
    4.Hyper_Pontus + kompisar
    5.team IMD med minst 4 hajper
    6.Nilsson- med ts2
    7.BernhardssoN_91
    8. Greger och kanske Aqua.
    9. polski_sachs
    10. Findus
    11. buppen
    12. 4gg3
    13. tjockis
    14. p12ftw + kompisar
    15. Henke , kommer med arken + några kompisar
    16. ternmyr + polare
    17. Viking^ Om sendan blir klar och om jag hittar nån som kör mig.

  13. #43
    Nån som ska åka dit och bara ställa ut sin moped och inte rejsa?

  14. #44

  15. #45
    Kan ställa ut min mc om de e tillåtet, kommer vara ombyggd tills dess

  16. #46
    Citat Ursprungligen postat av Skåningen Visa inlägg
    Vem talar om original mopeder?
    Sedan få ner hastigheten? Är det inte bättre att skydda sig bättre då?
    Mig veterligen så är även 201m en tekniskt krävande distans. dem 60 första foten är helt avgörande, gör man bort sig där är man körd i det loppet. Liksom reaktionshastigheten.
    Men med tanke på att en av hundra har skinnställ så är 150 m en ypperlig hastighet. Du kommer upp i en jävla fart ändå.

  17. #47

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Fäskekörkan
    Inlägg
    45
    Hade kommit med betan om de hade varit 150m sprint, att sverige aldrig ska lära sig......

  18. #48

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av The_svensson Visa inlägg
    Men med tanke på att en av hundra har skinnställ så är 150 m en ypperlig hastighet. Du kommer upp i en jävla fart ändå.
    ställ krav på skinnställ då? Hur svårt är det? Så kanske vi slipper nya DooD-fall i framtiden?
    Och markai, 150m är en halvmesyr.

  19. #49
    buppens avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Skara
    Inlägg
    103
    Citat Ursprungligen postat av Markai Visa inlägg
    Hade kommit med betan om de hade varit 150m sprint, att sverige aldrig ska lära sig......
    så du kommer inte för det är 51m långre sträcka? haha, ge dig alex! du ska dit! annars hämtar jag dig

    Citat Ursprungligen postat av Skåningen Visa inlägg
    ställ krav på skinnställ då? Hur svårt är det? Så kanske vi slipper nya DooD-fall i framtiden?
    Och markai, 150m är en halvmesyr.
    DooD hade inte överlevt om han hade haft skinnställ...

  20. #50
    [QUOTE=ternmyr;23802]1.anti_speedy
    2.vongyllis
    3.sewa
    4.Hyper_Pontus + kompisar
    5.team IMD med minst 4 hajper
    6.Nilsson- med ts2
    7.BernhardssoN_91
    8. Greger och kanske Aqua.
    9. polski_sachs
    10. Findus
    11. buppen
    12. 4gg3
    13. tjockis
    14. p12ftw + kompisar
    15. Henke , kommer med arken + några kompisar
    16. ternmyr + polare
    17. Wirgart 1hoj

  21. #51
    1.anti_speedy
    2.vongyllis
    3.sewa
    4.Hyper_Pontus + kompisar
    5.team IMD med minst 4 hajper
    6.Nilsson- med ts2
    7.BernhardssoN_91
    8. Greger och kanske Aqua.
    9. polski_sachs
    10. Findus
    11. buppen
    12. 4gg3
    13. tjockis
    14. p12ftw + kompisar
    15. Henke , kommer med arken + några kompisar
    16. ternmyr + polare
    17. Viking^ Om sendan blir klar och om jag hittar nån som kör mig.
    18. Niklan + Någon polare möjligtivs
    NiKlAn

  22. #52

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av buppen Visa inlägg
    så du kommer inte för det är 51m långre sträcka? haha, ge dig alex! du ska dit! annars hämtar jag dig


    DooD hade inte överlevt om han hade haft skinnställ...
    Erik hade maximal otur, plus att hade dem dragit ur stolpjäveln så hade han överlevt. Den olyckan lastar jag på rädningstjänstens och polisens ansvar, liksom på Rättviks kommun.
    Det fanns en chans på miljonen att träffa den stolpen. och han fick tyvärr den miljonte nitlotten. Vi saknar honom allihopa här så ingen ranting tack.

  23. #53
    buppens avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Skara
    Inlägg
    103
    Citat Ursprungligen postat av Skåningen Visa inlägg
    Erik hade maximal otur, plus att hade dem dragit ur stolpjäveln så hade han överlevt. Den olyckan lastar jag på rädningstjänstens och polisens ansvar, liksom på Rättviks kommun.
    Det fanns en chans på miljonen att träffa den stolpen. och han fick tyvärr den miljonte nitlotten. Vi saknar honom allihopa här så ingen ranting tack.
    Skillnad mellan mig och dig är att jag kände erik. vilket du inte gör. jag tog förlusten av han stort. men du kan inte lasta räddningtjänst, polis eller kommunen för hans död, hans egna ansvar att köra.

  24. #54

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av buppen Visa inlägg
    Skillnad mellan mig och dig är att jag kände erik. vilket du inte gör. jag tog förlusten av han stort. men du kan inte lasta räddningtjänst, polis eller kommunen för hans död, hans egna ansvar att köra.
    hara talat en hel del med mats och kan intyga att jag fick en väldigt bra bild över vad Erik stod för, och även folk som var på plats. Arrangörerna var sopprötter, det skall inte förnekas, och det jag VET var att Erik hade sitt ställ med sig, men på grund av stress, mm., från arrangörens sida körde utan i detta fatala race. och jag kan intyga att mats var fly förb... när han på plats upptäckte hur lätt stolpen var att skaffa bort.
    Med Erik försvann mycken kunskap, och en kamratanda som man ytterst sällan ser.
    Erik, vila i frid och spöa upp änglarna på The Heaven Dragstrip.
    Nog sagt om det.
    Tillbaka till topic.
    jag anser att man skall ställa krav på skyddsställ i modern mopeddragracing med de, bara för några år sedan, otänkbara slutfarterna vi är uppe i nu. Ovillkorligen om man skall raca.

  25. #55
    lägg upp en karta så man kan hitta dit

  26. #56
    Drenners avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    G-town aka genarp city
    Inlägg
    658
    hade varit kul och dra dit, ska försöka det med tycker bara det är kul med 201 meter, 150 meter hinner inte skrotet jobba juxD

  27. #57
    buppens avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Skara
    Inlägg
    103
    Citat Ursprungligen postat av vongyllis Visa inlägg
    lägg upp en karta så man kan hitta dit
    jag hittar, åk efter mig?

  28. #58
    Citat Ursprungligen postat av buppen Visa inlägg
    jag hittar, åk efter mig?
    ah.. men vet inte om de blir nått om de blir 150 meter.. då jag inte har eller finns drevning till att köpa för det

  29. #59
    buppens avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Skara
    Inlägg
    103
    Citat Ursprungligen postat av vongyllis Visa inlägg
    ah.. men vet inte om de blir nått om de blir 150 meter.. då jag inte har eller finns drevning till att köpa för det
    det blir ju 201m?

  30. #60

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in