1. #1
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325

    Aerox "tappar andan" på höga varv?

    Skaffade mig ett Stage 6 Pro Replica häromdan, efter det går moppen väldigt dåligt.
    Det blir liksom såhär:
    När man står stilla och drar full gas så sticker den iväg rätt fort men efter ett tag tappar den all kraft, och när man släpper gasen och gasar på direkt efter igen behåller den den dåliga kraften.
    Men när man stannat/åker väldigt väldigt långsamt så sticker den iväg igen men sen tappar allt igen. Vad kan det vara? Precis bytt membran också för jag trodde det var det som kunde va felet men de hjälpte inte.

    Setup:
    Polini 70cc Sport
    Dellorto 17,5mm - 110 munstycke
    Stage 6 Pro Replica
    Motoforce Racing membran
    Org. variator och koppling (4.10g vikter)
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  2. #2
    larsamagnussons avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    961
    kan vara igensotat rör annars äre bara kolla om nånting täpper i ljuddämparn eller nått sådant,
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Jag får känslan av att du är jävligt kunnig jag har hört att Turbokit söker produktutvecklare du ska kanske söka dit?

  3. #3
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    kan vara igensotat rör annars äre bara kolla om nånting täpper i ljuddämparn eller nått sådant,
    Kan det va de? För han som ägde röret innan sa att de kunde va väldigt sotigt, har du några tips på hur man lättast sotar ut röret?
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  4. #4

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Kan det va de? För han som ägde röret innan sa att de kunde va väldigt sotigt, har du några tips på hur man lättast sotar ut röret?
    Kör ner bensin i röret sedan efter det slår du röret i marken så sot och skit lossnar. Annas finns det väl sånt rengörs skit som lossna soten och de. Kommer dock inte på namnet nu

  5. #5
    larsamagnussons avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    961
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Kan det va de? För han som ägde röret innan sa att de kunde va väldigt sotigt, har du några tips på hur man lättast sotar ut röret?
    ta loss ljuddämparen häll ner bensin eller nått annat som e brandfarligt! elda på bara kan väl sota ure två gånger, mitt rör blev som nytt efter jag gjordet!
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Jag får känslan av att du är jävligt kunnig jag har hört att Turbokit söker produktutvecklare du ska kanske söka dit?

  6. #6
    Det beror inte på att det är sotigt, minns jag inte fel så var det en massa förgasarpill innan jag fick det där röret att gå bra, innan det så gick det som du beskrev

  7. #7

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    48
    Om de är sotigt använd högtrycks luft, annars äre som 2stroke säger, luft inställningarna på föggen eller munstycke kanske??

    jag har på min roxx

    Stage6 70cc
    17.5 delorto
    multivariator malossi
    malossi koppling
    4.25grams vikter

    och inte ens jag har 110 på munstycket?!?! jag har 98 eller 99

  8. #8

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Jag kör multivar , s6 sport pro , pro replica,s6 nbr och s6 insug, 17,5 fögge och öppet filter med 112 munstycke , min dör också på höga varv , ska testa byta munstycke till 116 o kolla om det blir bättre , testa det du med filleboii
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  9. #9
    Elliotts avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Sala
    Inlägg
    1 238
    Rätta mig om jag har fel men kan det vara för liten förgasare, efter som Sebbe också kör 17,5mm och har samma problem?
    FD rkan

  10. #10
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Jag kör multivar , s6 sport pro , pro replica,s6 nbr och s6 insug, 17,5 fögge och öppet filter med 112 munstycke , min dör också på höga varv , ska testa byta munstycke till 116 o kolla om det blir bättre , testa det du med filleboii
    Prövade 120 igår och gjorde ingen skillnad, ska försöka typ 95

    Citat Ursprungligen postat av rkan Visa inlägg
    Rätta mig om jag har fel men kan det vara för liten förgasare, efter som Sebbe också kör 17,5mm och har samma problem?
    Du har fel!
    Neosen hade 17,5 och gick hur jävla bra som helst
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  11. #11
    Elliotts avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Sala
    Inlägg
    1 238
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Prövade 120 igår och gjorde ingen skillnad, ska försöka typ 95



    Du har fel!
    Neosen hade 17,5 och gick hur jävla bra som helst
    Okej det var bara en tanke.
    FD rkan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in