1. #1

    Leovince ZX bästy effekt vid vilket varvtal?

    Somsagt, någon som vet vid vilka varvtal som ett Zxrör levererar som bäst?
    Undrar även om någon vet vid vilka varvtal en stage 6 racing och stage 6 racing modular levererar som bäst?

    Mvh

  2. #2

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Kan inte svara exakt på varvtalet, men om jag får gissa så säg ~ 7000-9000 rpm. Men om du hade tänkt och använda ZX och S6R så är du helt fel ute hehe
    Nej det hade jag inte tänkt, undrade bara!
    Okej, tackar!

  4. #4
    lågvarvit rör + högvarvig cylinder = kommer inte få någon top. rätta mig om jag har fel

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av TheMaN Visa inlägg
    lågvarvit rör + högvarvig cylinder = kommer inte få någon top. rätta mig om jag har fel
    Komer antagligen inte gå bra alls då inte cylindern får komma upp i dem varvtalen som den jobbar bra på

  6. #6

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Har provat kombinationen själv! Funkar såklart, men man får mkt mera effekt med ett rejält högvarvit rör. Moppen gör max 90km/h oavsett övrigt trim med ett sådant rör kan man säga!

    Hade:

    S6R 70 Zäta Tuned
    stage 6 hpc vev
    24mm förgasare
    Home made insug
    S6 NBR membran
    metrakit prorace II rör

    Resterande original, förutom variatorvikter. Dock var de på tok för tunga. Men moppen gick upp till 111km/h, innan med zx röret gjorde den ca 88km/h
    111 utan OR?
    Låter som en rätt mysug setup, vad för durationer hade cyllen?

    Ich förresten, varför har din gamla atr portade prorace cylle dina initualer? :p

  8. #8

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Yes utan OR och med originaldrev i slutväxeln Kommer tyvärr inte ihåg durationerna. 197/8 i avgas är jag rätt så säker på att det var ialf.
    Jag portade PR cylindern lite lätt i början, därför skrev jag sedan Zäta på den. Men sen så ville jag ha mer, och orkade inte fixa det själv med de verktygen som jag hade och sen krävs det endel kunskap för att det ska bli rätt också. Så då lämnade jag in till ATR så fixade han det.
    Det är helt okej! Rätt bra
    Aha okej, hann du testa något med den då? Setup?

  10. #10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in