Exclamation problem med motorn

hej jag har en ciao från 04 ägaren innan har bytt förgasare(12,5) som det inte står nått märke på eller nåt den org paja men efter en vecka i mitt ägo fick den punka tog en vecka att fixa det för hade inte tid men efter punkan går den bajs den startade jätte segt och massa avgasmällar var allt som kom så då bytte jag tändstift men den startar jätte segt fortfarande och när den väl är igång dör den efter 10 min pch vägrar att starta på ett bra tag vad är felet.

tacksam för så många svar som möjligt

esergren

du kan ju alltid testa o rensa ur den föggen och kontrollera gnistan när den är varm, eventuellt kan du ha samma fel som jag hade med min jawa, den dog alltid när den blivit varm o sen vägrade starta förens den varit kall igen, jag rensade ur avgasröret sen var de problemet borta.

Kan ju vara igensotad, men det borde ju inte kommit när den bara ståt. ett lätt sätt och kolla det på är ju att lossa ljuddämparen vid cylindern och sedan när du kör så sparkar du loss den med foten, går moppen bättre då och blir lättare att starta så är det det som var problemet.

Om det är en 04 så har du elektronisk tändning (eller hur?) så då kan man ju utesluta brytare och kondensator!
    (många som säljer ciaoar ljuger om årsmodelen kan ju vara värt att kolla upp så du är säker på vad för tändning/motor du har)

Om det smäller och poffar så kan det vara tändspolen eller annat tändrelaterat problem, kolla så alla sladdar sitter som dom ska, du kan ju ha kommit åt någon när du lagade punkan. Börja vid stiftet och kontrolera gnistan, att tändhatten sitter som den ska (skruvas in i sladden), att tändkabeln sitter som den ska i tändspolen (tändspole och cdi sitter i hopp) så kontrolera även kontakten in i tändmodulen, kolla även jordsladden till cdi/tändspolen.

Kontrolera sladdarna som kommer ut ur motorn så dom sitter som dom ska, när du har gjord detta så borde du ha hittat felet, om inte så kan det ju fasktist tändmodulen som lagt av ibland pajar sånt av sig självt lixom
    Senast redigerat av Hannes den 2011-10-02 klockan 23:39.

tack ska försöka tack änså
    länge

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in