1. #1

    otätt tanklock - slider

    När jag stuntar så läcker det soppa som ett jävla as ur tanklocket, vad kan man göra för att åtgärda saken ? lite jobbigt att behöva ha massa trasor där för att dra upp all bensin
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  2. #2
    larsamagnussons avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    961
    sätta nån gummi ring i tanklocket eller nå
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Jag får känslan av att du är jävligt kunnig jag har hört att Turbokit söker produktutvecklare du ska kanske söka dit?

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    sätta nån gummi ring i tanklocket eller nå
    sitter redan en ring på utsidan, sen är det ett litet avluftningshål, skulle man kunna limma igen det ?
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  4. #4
    larsamagnussons avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    961
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    sitter redan en ring på utsidan, sen är det ett litet avluftningshål, skulle man kunna limma igen det ?
    hmm, aa skulle väl kunna det hade inge avluftnings hål på mitt tanklock på min slider
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Jag får känslan av att du är jävligt kunnig jag har hört att Turbokit söker produktutvecklare du ska kanske söka dit?

  5. #5

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    ta lite fogskum å täta skiten

  6. #6
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    de ska väll va hål i tanklocket så de inte blir vakuum i tanken?
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  7. #7
    Elliotts avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Sala
    Inlägg
    1 238
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    de ska väll va hål i tanklocket så de inte blir vakuum i tanken?
    Behöver nödvändigtvis inte vara i tanklocket, men aa, du har rätt angående teorin.
    FD rkan

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    ta lite fogskum å täta skiten
    Hade tänkt mig att kunna tanka igen
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    de ska väll va hål i tanklocket så de inte blir vakuum i tanken?
    jo, men det finns en till avluftningsslang om jag inte missminner mig
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    Hade tänkt mig att kunna tanka igen


    jo, men det finns en till avluftningsslang om jag inte missminner mig
    Det lilla hålet behövs så det inte blir vakuum.

    finns en slang som går ner från tanken, soppas som spills/rinner ut när du stuntar åker ner där...

  10. #10

  11. #11
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    om du tätar avluftningshålet måste du öppna tanken en gång i kvarten eller något så vakummet inte blir för kraftigt.. då får fööggen inge såås
    bäst att köpa nytt tanklock skulle jag gissa
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  12. #12
    Det finns en avluftningsslang, jag förstår inte varför hålet är där när avluftningsslangar finns. Men jag märkte idag att hela tanken satt löst, så jag rev ner och såg att den inte var skruvad någonstans, Men en kompis som också har slider säger att det finns en skruv. Så jag ska prova att skruva fast hela tanken, och sen gjorde jag en tätning av 1 insex m5 skruv med en bricka på varje sida av locket och sen mutter på översidan, borrade hålet 4.5 mm så gängade jag in skruven och drog fast det hårt med mutterdragaren, ska se om det slutar läcka nu.
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  13. #13
    Problemet löst!
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in