Vilka crosshjul passar på en dt50r sm/malaguti xsm 04

Behöver mer vinter betonade hjul/däck till en malaguti xsm/yamaha dt50r sm

Finns det vinterdäck till sm fälgar att köpa eller är det ett par cross däck som gäller.

Om jag ska köpa ett par cross fälgar vilka passar?

Vad är det som avgör om det passar eller inte är det samma "nav/axel" på alla paioli gafflar eller skiljer det i axel mått och bromsok

Det finns ett par fina Mrx cross hjul i en säljes tråd kan dom passa bolt on? sitter väl paioli gaffel på dom med gjorde det iallafall på en rrx jag hade.....

derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Tror de finns dubbade sm däck. Gå till nån däck firma och kolla om dom kan ta in de åt dig De som avgör om fälgarna passar är hjulaxeln/hjulbulten. Om du har tex 12mm som derbi senda har om jag inte minns fel, och du köper derbi drd fälgar som har 15mm om jag inte minns fel om de också, så behöver du bara byta hjullagerna så att din axel passar och eventuelt distanserna

Har hittat däck till sm fälgarna som man kan dubba, men då skulle det kalaset gå på 1800.- + däckskiftet så det blir några hundra till, då vore det smidigare att köpa ett par hjul och bara häckla på.....

är till kusinens moppe och han ska inte köra för en i februari, men kan ju vara skönt om moppe jäveln är klar då.....

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in