1. #1

    Kolv-ring slitage?

    Har en lite fråga om hur den börjar bete sig när kolv-ringen börjar bli/är sliten?

    Mvh Eric

  2. #2

  3. #3
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    på min gamle stalker blev det en enorm skillnad.
    den blev skit seg i starterna och hade ostabil tomgång, och inge motstånd alls när du kickade. fast å andra sidan, de kolvringarna var veerkligen slitna..
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  4. #4
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Som siiimooon och crippa sade, dåligt komp och klenare. När jag bytte kolv ringarna på min mt5:a så blev det enorm skillnad. Den blev starkare, bättre acc, topphastighet och mycket bättre komp

  5. #5
    Då vet jag lite mer tacktack!

  6. #6
    Kan man på nån vänster se det? Om man kollar ringen, Går det att se?
    Mvh

  7. #7
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av TNR Visa inlägg
    Kan man på nån vänster se det? Om man kollar ringen, Går det att se?
    Mvh
    ja de kan man, men om man inte är så kunnig så är de lite svårt att se. Men jag tycker du ska byta kolvringarna i vilket fall de är alltid bra att ha fräscha ringar

  8. #8
    Ja nu är det så att det är meet på lördag så kan bli lite snäfft att ta hem från tw, har skruvat mesta del av mitt liv.. Så nu undrar jag hur det brukar se ut om kanterna börjar nötas ner? Berätta gärna!
    Mvh

  9. #9
    Man sätter ringen i en onött del av cylinderloppet (ovanför vändkanten, när man tagit bort eventuellt sot där), ser till att den sitter absolut rakt (enklast att ha kolven som stöd, kolven hamnar ju alltid rakt i loppet). Sedan ser man på ringgapets storlek, ju mer den slits, desto större blir det.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Man sätter ringen i en onött del av cylinderloppet (ovanför vändkanten, när man tagit bort eventuellt sot där), ser till att den sitter absolut rakt (enklast att ha kolven som stöd, kolven hamnar ju alltid rakt i loppet). Sedan ser man på ringgapets storlek, ju mer den slits, desto större blir det.
    Tack så mycket, ska ta en titta på det senare! Dock vet jag inte vad som är stort och litet, Är det nån viss mm man går efter?
    Mvh Eric

  11. #11
    En ny ring ska ha ett gap på någon eller några tiondels millimeter till moppe, har inga exakta siffror i skallen nu. Är det ett par millimeter så är ringarna sopslut - och har dom gått så långt är det sannolikt dags för en ny kolv också.

  12. #12
    Så illa var det inte som tur var, dock bland den snabbast på nova , men ska ta och byta nu endå blev rätt matad efter dagens balader!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in