Mordarostens avatar
    Reg.datum
    Sep 2009

Post Vinterjobb, snöröjning?

Tjena. Som vanligt så har man ju ont om pengar och behöver lite extra. Någon som vet vilka företag det är som plogar snö i Linköping? Jag har ju AM kort så traktor få man ju köra. Kommunen ger ju bort arbetet till privata företag så har ju noll koll på vilka som pysslar med sånt.

//Ost1
    Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    Har du skruvat på flonkidonkskruven?
    fulcola.se

Citat Ursprungligen postat av Mordarosten Visa inlägg
    Tjena. Som vanligt så har man ju ont om pengar och behöver lite extra. Någon som vet vilka företag det är som plogar snö i Linköping? Jag har ju AM kort så traktor få man ju köra. Kommunen ger ju bort arbetet till privata företag så har ju noll koll på vilka som pysslar med sånt.

//Ost1
    Ingen aning, Men på AM får du bara köra traktor med hastighet av högst 30Km/h Har jag för mig, så det blir ju inga stora grejjer tror jag^^

Men ring och kolla med kommunen dom borde veta.

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008

//Ost1
    Här är det oftast privata företag som plogar med hjullastare (och ibland med traktor), annars är det någon bonde som gör det. Men fråga kommunen om vilka som röjer snö där du bor och kontakta dem sen?

Jag fick prova å skotta snö åt kommunen en vecka vintern 2010 (det var så mycket snö så alla företag och kommunanställda var upptagna med att rädda tak från att rasa). Det roligaste var att ploga in folks bilar när de hade parkerat där jag hade fått direktiv å dumpa snön.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Mordarostens avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Vad jag läste i körkortsboken så får man köra en vanlig traktor. Alltså såna som bönder använder på jordbruk osv. Motorredskap klass 2 är ju 30 Km/h men det är väl truckar och sånt?

Men okej, ska se om jag lyckas hitta nån mail adress på kommunen hemsida som nästa är helt omöjlig att navigera i.
    fulcola.se

Vad jag läste i körkortsboken så får man köra en vanlig traktor. Alltså såna som bönder använder på jordbruk osv. Motorredskap klass 2 är ju 30 Km/h men det är väl truckar och sånt?

Men okej, ska se om jag lyckas hitta nån mail adress på kommunen hemsida som nästa är helt omöjlig att navigera i.
    Står fan olika överallt.. Blir tokig. Men du kan ha rätt, kan ha fått det om bakfoten. Här säger dock snubben som jobbar med att utbilda folk 40kmh

EDIT: Glömde länk
    http://www.bt.se/nyheter/boras/moped...ap(1548090).gm
    Senast redigerat av M.Larsson den 2011-10-03 klockan 00:35.

pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Slå en signal till kommunen och hör med dom. De kan säkert ge dig information till företag eller privatpersoner som
    sköter snöskottningen där du bor
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

Mordarostens avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Står fan olika överallt.. Blir tokig. Men du kan ha rätt, kan ha fått det om bakfoten. Här säger dock snubben som jobbar med att utbilda folk 40kmh

EDIT: Glömde länk
    http://www.bt.se/nyheter/boras/moped...ap(1548090).gm
    Flummigt som fan är det. Räknas traktor som motorredskap klass 2? Eller är en traktor en traktor så att säga?

Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Slå en signal till kommunen och hör med dom. De kan säkert ge dig information till företag eller privatpersoner som
    sköter snöskottningen där du bor
    Jamen, blir att leta efter en email. Men det står ju typ bara om hur bra kommunen är osv och inte annat. Tsss
    fulcola.se

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in