Trimma Derbi DRD X-treme 2011

Tjena, jag funderar lite på att trimma moppen ( inte säker ). Min fråga är : Om jag till exempel skulle dreva den för att att få den att gå fortare, ca 60-65 hur skulle CDI boxen reagera på detta? Skulle den göra 65 iallafall eller skulle hela motorn fucka pga av att cdi:n stryper ned hastigheten igen? Vad skulle hända om jag inte drevade men köpte ett trimrör och körde med det? Jag har den nya derbi drd xtreme 2011:an och den har tydligen en Ducati CDI, vet inte riktigt vad det är för skillnad på den och dem tidigare. Men alltså, skulle jag behöva byta till trim cdi för att kunna köra med effekt rör eller skulle jag kunna köra med cdi:n jag har?

Tacksam för svar

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av Victor Visa inlägg
    Tjena, jag funderar lite på att trimma moppen ( inte säker ). Min fråga är : Om jag till exempel skulle dreva den för att att få den att gå fortare, ca 60-65 hur skulle CDI boxen reagera på detta? Skulle den göra 65 iallafall eller skulle hela motorn fucka pga av att cdi:n stryper ned hastigheten igen? Vad skulle hända om jag inte drevade men köpte ett trimrör och körde med det? Jag har den nya derbi drd xtreme 2011:an och den har tydligen en Ducati CDI, vet inte riktigt vad det är för skillnad på den och dem tidigare. Men alltså, skulle jag behöva byta till trim cdi för att kunna köra med effekt rör eller skulle jag kunna köra med cdi:n jag har?

Tacksam för svar
    hej! när du drevar om mopeden så påverkas inte cdi strypningen. dock kommer den accelerera sämre, men gå fortare. kör du med trimrör så kommer det inte ge så mycket effekt så länge du har strypt cdi. ostrypt cdi ska gå att köpa på t.ex twostroke.se, lycka till!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

allt det du skrev
    glöm inte en fin 70 kubbe om du endå ska köpa trimrör
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

Tror ej att du har strypt Cdi box, i och med att jag har samma motor som dig (Db50b0) samt Ducati Cdi och den är ej strypt. Jag tycker inte du ska dreva om mopeden om den övriga setupen är original, roligare med acceleration än topphastighet. Om jag var du hade jag satsat på ett Gianelli enduro 2t avgassystem. Perfekt rör till original cylindern!

Citat Ursprungligen postat av Hilmersson Visa inlägg
    Tror ej att du har strypt Cdi box, i och med att jag har samma motor som dig (Db50b0) samt Ducati Cdi och den är ej strypt. Jag tycker inte du ska dreva om mopeden om den övriga setupen är original, roligare med acceleration än topphastighet. Om jag var du hade jag satsat på ett Gianelli enduro 2t avgassystem. Perfekt rör till original cylindern!
    Kunde inte sagt det bättre själv!
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

Men jag tkr den har bra axx redan nu som den är helt org (drar alla mina polares moppar och många är trimmade) och jag vill hellre ha toppfart. Vet ni om det här Yasuni cross HM är bra? Annars tipsa gärna om något rör för max 2k . Men pappa säger att min moppe är ganska högvarvig så att han tror inte det spelar så stor roll om jag byter till trimkrök och kör med org strypt cdi-box Vad tror ni om det?

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Men jag tkr den har bra axx redan nu som den är helt org (drar alla mina polares moppar och många är trimmade) och jag vill hellre ha toppfart. Vet ni om det här Yasuni cross HM är bra? Annars tipsa gärna om något rör för max 2k . Men pappa säger att min moppe är ganska högvarvig så att han tror inte det spelar så stor roll om jag byter till trimkrök och kör med org strypt cdi-box Vad tror ni om det?
    Han har fel, din kommer vara bra mkt vassare med ett urpluggat Gianelli 2t till exempel.
    Satsa på:
    Gianelli 2t
    Större munstycken
    Eventuellt drev

Mvh
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

Vad tror du att den skulle toppa med ett Gianelli 2t urpluggat men med org cdi och drev?

Vad tror du att den skulle toppa med ett Gianelli 2t urpluggat men med org cdi och drev?
    Cirka 80km/h ungefär beroende på hur noga du är med att bestycka förgasaren.

Okej det låter nice! Blev riktigt taggad nu Men måste jag göra något med förgasaren ? Första gången jag trimmar isåfall så vet inte riktigt allt vad man ska göra

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Okej det låter nice! Blev riktigt taggad nu Men måste jag göra något med förgasaren ? Första gången jag trimmar isåfall så vet inte riktigt allt vad man ska göra
    Du måste byta huvudmunstycke i förgasaren!

Här är en film som Hasse666 gjort
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in