1. #1

    slider går konstigt

    Ja som lyder, plockade isär slidern för att tanken satt löst, nu har jag monterat ihop allt osv, den gick piss, den startade men när man körde utan choke så gick den bokstavligen piss, gick typ på 10 % gas om man drog på mer den lät det som den inte pallade suga in tillräckligt med soppa till föggen. Så jag provade att dra på full choke, då gick den hyffsat normalt men den pressa på när man bromsa. Ringde pappa o han sa att den kanske måste bli varm, så jag körde en sväng o kände att den var hyffsat varm men gick fortfarade piss på mer än 10% gas.. Så började fundera, eftersom den gick bra innan, kollade den "spridaren" som sitter under tanken satt lite snett, inte mycket, kan det ha något o göra med saken ? Annars vad kan problemet vara ?
    Senast redigerat av ajonson den 2011-10-08 klockan 16:51.
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  2. #2
    Nått med vacum eller dyl?

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Nått med vacum eller dyl?
    vakum slangen sitter på, men det finns 1 nippel på undersidan som jag inte vet vad den har för betydelse
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  4. #4
    Ta loss soppaslangen ifrån förgasaren och sug i vakuumslangen! Kanske är taskig pump eller liknande, så den inte får tillräckligt med soppa. Så kolla så att det rinner rätt mängd
    Annars låter det som att det skulle kunna vara skit i förgasaren, kanske var skit i tanken innan du monterade osv.
    Det är vad jag hade kollat! Lycka till

  5. #5
    Hittade problemet, hade satt en skruv i hålet på tanklocket så vakumet inte kom ut, började också fundera om det var skit i föggen när den gick sen bara dog, men det löste sig
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in