inkoppling av baklampa med inbyggda blinkers senda

tjena, jag har köpt en lampa av denna sort http://www.twostroke.se/product.asp?product=17912 och jag undrar hur det är tänkt att man ska koppla in den ?? någon som har erfarenhet av detta får gärna svara. Den ska sitta på en derbi senda DRD -04.
    Citat Ursprungligen postat av Edde Visa inlägg
    "Nämen tjena gullet vad görs? inget själv? Jo själv ska jag köpa en 500 tvåtaktare och stegra utanför polishuset coolt va! Vill du ha min msn? "

Det står ju t.o.m. på den sidan:

Kopplingsschema:
    * Blå kabel = Bromsljus
    * Gul kabel = Positionsljus
    * Röd och brun kabel = Blinkers
    * Grön = Jord
    Det är sällan man får så bra instruktioner till stylingskräp, så jag vet inte vad du skulle behöva hjälp med...

Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg

Det är sällan man får så bra instruktioner till stylingskräp, så jag vet inte vad du skulle behöva hjälp med...
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg

klart att jag ser vad som står på sidan.... det är bara det att det är 7 sladdar på mopeden och 5 på lampan och jag fattar inte riktigt hur det ska gå ihop. Jag skulle säkert kunna få ihop det på egen hand men tänkte spara mig själv besvären och se om någon redan har lyckats och vet hur man gör.
    "Nämen tjena gullet vad görs? inget själv? Jo själv ska jag köpa en 500 tvåtaktare och stegra utanför polishuset coolt va! Vill du ha min msn? "

Kopplade in min exakt likadan för någon dagsen dock minns jag inte hur vi gjorde
    minns iaf att brun var vänster blinkers och röd höger sen kopplade vi 2 stora klumpar till varje blinkers också det var väl något motsånd eller nåt skit.

Du har två extra kablar på moppen eftersom den har fler separata lampor som behöver jordas. Stylinglampan har gemensam jordkabel för allt, på moppen har du en till baklyset och en till vardera blinkers.

Citat Ursprungligen postat av dennis1 Visa inlägg
    Kopplade in min exakt likadan för någon dagsen dock minns jag inte hur vi gjorde
    minns iaf att brun var vänster blinkers och röd höger sen kopplade vi 2 stora klumpar till varje blinkers också det var väl något motsånd eller nåt skit.
    det ska väl vara inbyggda motstånd i lampan?? eller är jag helt fel ute?

Du har två extra kablar på moppen eftersom den har fler separata lampor som behöver jordas. Stylinglampan har gemensam jordkabel för allt, på moppen har du en till baklyset och en till vardera blinkers.
    tack för hjälpen, jag får försöka att laborera lite själv.....

Citat Ursprungligen postat av izak3 Visa inlägg
    det ska väl vara inbyggda motstånd i lampan?? eller är jag helt fel ute?

tack för hjälpen, jag får försöka att laborera lite själv.....
    Vet inte faktiskt

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in