-
2011-10-10, 20:49 #31
- Reg.datum
- Oct 2011
- Ort
- Nacka
- Inlägg
- 4
-
2011-10-10, 20:50 #32
- Reg.datum
- Oct 2011
- Ort
- Nacka
- Inlägg
- 4
Kan det va att den får förmycket olja? ingen aning bara en ren gissning
-
2011-10-10, 21:03 #33
-
2011-10-10, 21:17 #34
- Reg.datum
- Oct 2011
- Ort
- bromma
- Inlägg
- 11
Ja det är original oljepump, antar jag, eftersom jag och brorsan är enda ägarna. han körde helt original, vågade inte lossa en mutter, och själv har jag ju bara dragit v-ringen :/
-
2011-10-10, 21:21 #35
-
2011-10-10, 21:57 #36
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- solna
- Inlägg
- 322
Om jag inte minns fel så har factoryn elektrisk olje pump som styrs av ecuboxen,
Det är lätt att tro att så fort en insprutnings moppe inte funkar att det har med inprutningen att göra, det kan det ju vara, men det kan också ha med själva motorn att göra, så som sliten reedventil, igensatt luftfilter, trasig packning, dålig soppa/vatten/kondens, slitna kolvringar/dåligt komp, glapp i en sladd/tändkabel/jordfel, osv
Av de 4 insprutnings mopeder jag har köpt trasiga så har jag lyckats med 3 av dom, en gick jag bett på men den var skruvad av tidigare ägare.
Att den funkar och dör tycker jag endå låter som ett glapp i en sladd, testa när den precis har dött och tryck på lite olika sladdar runt motorn och starta samtidigt, startar den då så har du hittat glappet, på scooterfreaks.nl fins det ett felsöknings schema där det står hur många volt och ohm du ska ha mellan olika prylar
Du Bromma 96 min polare har en hel factory i delar om det är något du behöver.......Senast redigerat av Hannes den 2011-10-10 klockan 22:05.