1. #1

    "Ställa in" koppling?

    Nu är det så att min koppling tar skitdåligt.. Vajern är spänd och när jag håller in kopplingen känns det att den är spänd hela vägen, inte slappt eller så, men när jag ska köra iväg så drar den inte iväg förrän man släppt ut nästan hela kopplingshandtaget.. Så hur ska jag gå tillväga för att det ska bli bättre? Trött på skiten

  2. #2
    Du kan ju spänna kopplingen genom att lossa på fästet där vajern sitter och "skruva" runt hela kopplingsarmen.

  3. #3

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Provat att justera på justerskruven uppe vid hantaget?

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Du kan ju spänna kopplingen genom att lossa på fästet där vajern sitter och "skruva" runt hela kopplingsarmen.
    Den sitter redan rätt långt bak, men får försöka dra bak den ännu mer då, grejen är ju att man känner att den redan är riktigt spänd när man drar in kopplingshandtaget..
    Och så när man ska lägga i 1an så måste man gasa lite först (på neutral), annars blir det kärringstopp som om man inte skulle ha hållt in kopplingen

    Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    Provat att justera på justerskruven uppe vid hantaget?
    En jävla massa!

  5. #5

  6. #6
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Den slirar alltså eller tar sent?

    Byta olja kanske?
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  7. #7
    har samma sak på min derbi och jag bytte olja för en vecka sen.

  8. #8
    På min var det att vajern hade nöts ner...

  9. #9

  10. #10
    jo ska byta dom senare när jag har ork men de hände efter ja spände kopplingen :S

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av STTL Visa inlägg
    jo ska byta dom senare när jag har ork men de hände efter ja spände kopplingen :S
    Då har du antagligen spänt den för mycket. Det ska vara ett litet glapp.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in