1. #1

    Unhappy Speedfight 2 går dåligt i maxfart, hjälp!

    Det känns som om min speedfight plötsligt börjat gå sämmre.
    Det är så att den går riktigt segt när jag skjutsar, axxet är hemskt och det tar en evighet mellan 50 och 70 på mätaren. När mätaren kommer till 70 så varvar den inte ur helt, den bara ligger där på 70 och lixom hackar på gasen. Ungefär som om någon skulle sitta och dutta på bakbromsen. Förr kunde mätaren gå till 75 och hade mycket bättre tid mellan 50 och 75. I nerförsbacke orkar den varva upp till så den borde låta och mätaren kan visa upp till 75-80 ungefär.

    Min setup är
    orginal cylinder
    Gurtner 12mm förgasare (orginal)
    Stage6 pro replica utan pluggen i mynningen
    6,5g variatorvikter. På dom vikterna är plastskyddet runt vikterna fel egentligen, skyddet är lixom bredare än själva vikterna. Men både vikter och skydd är till för speedfight 2 och det fungerade typ 2 månader efter jag böt vikterna.

    En polare säger att jag kanske bara inte tänkt på det förrän nu och att det kan vara huvudmunstycke som är för litet. Eller att cdi'n kan ha pajjat och stryper vid lägre varvtal (?).

    En sak till är att efter det regnade en dag så slutade elstarten fungera när jag använde den. Efter det så klickar den bara när jag trycker på elstarten.

    Tacksam för hjälp hur jag kan fixa problem!
    hrnk

  2. #2
    Förvänta dig inte att få ut mer än vad du redan har, Dom motorerna beter sig på det sättet om du inte byter ut iprincip allt för det är bara då man kan få fart på dom.
    Speedy har alltid varit svåra att få pigga och kommer alltid att vara.

    Ang el-starten så låter det som kortis eller kanske rent av skit i maskineriet

  3. #3
    inbillning, du har ju inte allt för vass setup så den går nog inte snabbare helt enkelt.
    Klart att den går segare när du skjutsar, mer vikt ju.
    Ifall den varv stoppar kan de vara cdin.
    sen kom en snut o då va sagan slut.

  4. #4
    Glömde även säga att Speedfight lider av att dom flesta mätare visar 10km fel
    Har sett det på flera stycken.

    Ang CDI så skulle du kunna köpa en Stage6 CDI, den är inte så dyr och du får bättre tändkurva men jag tror inte den är problemet med tanke på hur klen setup du har.
    Jag bytte inte till stage 6 cdi föräns jag skaffade 70cc.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av zoddan Visa inlägg
    Förvänta dig inte att få ut mer än vad du redan har, Dom motorerna beter sig på det sättet om du inte byter ut iprincip allt för det är bara då man kan få fart på dom.
    Speedy har alltid varit svåra att få pigga och kommer alltid att vara.

    Ang el-starten så låter det som kortis eller kanske rent av skit i maskineriet
    Fast den gick bättre förr?
    hrnk

  6. #6
    Slitage? Dåligt underhåll? Men dom är inte precis byggda för att skjutsas på samt mopeden i sig väger rätt mycket, Det är en av dom tyngsta modellerna.
    Som jag säger till alla andra gå igenom motorn.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in