1. #1

    Torskade med Alkohol, vad kommer hända?

    Var påväg till en fest igår kväll runt halv 11 och vi gick genom centrum. Mötte då en civilare som såklart skulle stanna mig/oss och kolla igenom min väska, hade då 4 st 5,2% öl kvar. Han tog då personnr på mig, telefonnr till mina föräldrar och skulle skriva en anmälan på den personen som hade köpt som sedan skulle komma hem till mig på posten. Polisen som tog mig kommer även antagligen vilja träffa mig för att jag ska försöka identifiera personen som köpte, vilket inte kan bli så lätt, då jag faktiskt frågade en helt okänd person...

    Nu till min fråga, kommer jag få något skit för detta? Alltså, kan de påverka lämpen för körkort och liknande? Kan tillägga att jag är 16, fyller 17 i december.
    Citat Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
    Livet som snygg är alltid svårt. Så jag brukar säga till folk att jag har en svår uppväxt
    Självgod?


  2. #2

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    En polare torskade dyngrak med en hel rygga full med starköl i somras , polisen tog personnr o allt och sa att dom skulle höra av sig och kontakta socialen som skulle skicka ut brev , det kom ett brev och det var för ca 2 månader sen. Sen har det inte hänt nåt , kanske bara var för att informera föräldrarna eller nåt ?
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    En polare torskade dyngrak med en hel rygga full med starköl i somras , polisen tog personnr o allt och sa att dom skulle höra av sig och kontakta socialen som skulle skicka ut brev , det kom ett brev och det var för ca 2 månader sen. Sen har det inte hänt nåt , kanske bara var för att informera föräldrarna eller nåt ?
    Samma sak skulle ju hända mig. Han som tog mig ringde hem till min morsa nu för en liten stund sen och hon är nu galet orolig över att jag kommer hamna i registret osv... Så han fick inga följder alls av det? Mer än brevet och hemringning?
    Citat Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
    Livet som snygg är alltid svårt. Så jag brukar säga till folk att jag har en svår uppväxt
    Självgod?


  4. #4

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Det där händer ju rätt ofta för en hel del personer, inget kommer hända och du kommer absolut inte få någon "prick i registret" eller så eftersom du själv egentligen inte gjort något olagligt.
    Det var det polisen sa på plats också, så det känns ju skönt iaf. Enda problemet jag kan ha nu är att polisen antagligen kommer vilja träffa mig för att jag ska identifiera personen som köpte, vilket kan bli svårt...
    Citat Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
    Livet som snygg är alltid svårt. Så jag brukar säga till folk att jag har en svår uppväxt
    Självgod?


  6. #6

  7. #7

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av pluppen Visa inlägg
    Samma sak skulle ju hända mig. Han som tog mig ringde hem till min morsa nu för en liten stund sen och hon är nu galet orolig över att jag kommer hamna i registret osv... Så han fick inga följder alls av det? Mer än brevet och hemringning?
    Han fick inte ens en hemringning om jag inte minns fel , tror han/hans morsa bara fick ett brev.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  8. #8

  9. #9
    tjustens avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Kålltorp, Göteborg
    Inlägg
    265
    säg bara att du inte har en aning om vem personen var. dom kan inte göra ett skit. du gick runt med öl du slog inte någon på käften direkt..
    inget kommer hända
    Gilera och Piaggio IS DA SHIT! Lär er det!

  10. #10
    Jag körde på fyllan för cirka 1,5 år sedan, på förhöret frågade jag om jag var tvungen att svara på vem som köpte till mig? "Ja det er jag helst att du gör" Jag sa att jag inte tänker göra det så satt jag där tyst i några minuter. Dom kände väll att det var hopplöst och körde hem mig istället.

  11. #11
    tjustens avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Kålltorp, Göteborg
    Inlägg
    265
    haha när ja åkte på förhör så ville ja inte prata. var där i 36timmar.. fast ja blev ju annhållen o förhörd 3gånger tror jag riktiga råttor. men detta kommer dom inte bry sig om så mkt. mest för ungdomars egna säkerhet! men skit i dom. säg att du inte vet eller kommer ihåg, va ska dom göra då ? säga att du ljuger? det vet la fan inte dom. tror inte de påverkar ditt lemp ..
    Gilera och Piaggio IS DA SHIT! Lär er det!

  12. #12
    Det var ju min polares kusin eller nåt sånt som köpte, men jag ville ju inte outa henne eller min polare, därför jag sa att jag frågade någon random utanför. Men det låter ju bra att det inte kommer bli några följder av det iaf, detta var ju ändå min första riktiga kontakt med polisen faktiskt.
    Citat Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
    Livet som snygg är alltid svårt. Så jag brukar säga till folk att jag har en svår uppväxt
    Självgod?


  13. #13
    du kommer få gå på förhör där dom frågar vem som köpte de m.m. säger du nån pundare i stan exempel lägger dom ner fallet. inte mer

  14. #14
    Ungdomar, ungdomar !

    Du får INGET straff eftersom att det är inte olagligt för minderåriga att inneha eller dricka alkohol. Det enda brottsliga som har begåtts är att någon köpt ut åt dig. Du har ingen som helst skyldighet att identifiera personen som köpt åt dig, dvs du gör bäst i att tiga. Du får lov att säga till förhörsledaren "Jag väljer att tyvärr inte svara på den frågan. " så är saken klar.

    Sådana här incidenter gör dom oftast inget med. Det skrivs bara rapport och dom tar ett snack dina föräldrar.

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av The_svensson Visa inlägg
    Ungdomar, ungdomar !

    Du får INGET straff eftersom att det är inte olagligt för minderåriga att inneha eller dricka alkohol. Det enda brottsliga som har begåtts är att någon köpt ut åt dig. Du har ingen som helst skyldighet att identifiera personen som köpt åt dig, dvs du gör bäst i att tiga. Du får lov att säga till förhörsledaren "Jag väljer att tyvärr inte svara på den frågan. " så är saken klar.

    Sådana här incidenter gör dom oftast inget med. Det skrivs bara rapport och dom tar ett snack dina föräldrar.
    Skönt och höra! Så jag ska stå kvar vid min historia att det var någon random person som köpte ut åt mig? Snacket med päronen är redan avklarat iaf, tror jag klarade mig gansska bra.
    Citat Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
    Livet som snygg är alltid svårt. Så jag brukar säga till folk att jag har en svår uppväxt
    Självgod?


  16. #16
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av The_svensson Visa inlägg
    det är inte olagligt för minderåriga att inneha eller dricka alkohol.
    Om det inte är olagligt att ha drickan, hur kan polisen hälla ut den, utan vidare?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in